چاپ کد خبر: 2138
10 آذر 1397

اکبری: افزایش قیمت گندم به یک هزار و ۶۰۰ تومان راضی کننده نیست/ اعلام قیمت‌های مبنای محاسباتی ندارد

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: به اعتقاد ما قیمت خرید تضمینی گندم باید حداقل ۲ هزار تومان تعیین شود و افزایش قیمت گندم از یک هزار و ۴۷۰ تومان به یک هزار و ۶۰۰ تومان راضی کننده نیست.
علی اکبری در نشست اعضای هیئت مدیره خبرگزاری خانه ملت

به گزارش اول فارس ، علی اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص افزایش قیمت خرید تضمینی گندمبا دستور رئیس جمهور، اظهار داشت: به اعتقاد ما قیمت خرید تضمینی گندم باید حداقل ۲ هزار تومان تعیین شود و افزایش قیمت گندم از یک هزار و ۴۷۰ تومان به یک هزار و ۶۰۰ تومان راضی کننده نیست.

قیمت خرید تضمینی گندم منصفانه نیست

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قیمت جو به عنوان کشت جایگزین گندم در حال حاضر حدود ۵۰ تا ۱۰۰ تومان بالاتر از قیمت خرید تضمینی گندم است، گفت: قیمت گندم به عنوان یک کالای اساسی و استراتژیک برای کشور منصفانه نیست و باید افزایش پیدا کند.

نمی‌توان حمایت از گندم را نادیده گرفت

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قیمت گندم چه در زمانی که یک هزار و ۴۷۰ تومان اعلام شد و چه در حال حاضر که یک هزار و ۶۰۰تومان اعلام شده است پشتوانه محاسباتی ندارد، ادامه داد: آقای نوبخت اعلام کردند که منابع محدودی داریم، این حرف صحیح است اما باید اولویت‌ها مدنظر قرار بگیرند، نمی‌توان گندم را به‌عنوان کالایی که کل کشور از آن استفاده می‌کنند نادیده بگیریم.

گندم زار

نیاز به واردات گندم وابستگی را افزایش می‌دهد

میانگین درآمد کشاورزان کشور حدود ۱۰ میلیون تومان بوده است که حدود ۵۰  درصد آنها ۲ تن گندم را به مراکز خرید تحویل داده اند

وی با تاکید بر اینکه اعلام قیمت‌های خرید تضمینی گندم مبنای محاسباتی دقیقی ندارد، عنوان کرد: زمانی که تولید گندم کاهش داشته باشد مجبور به واردات می‌شویم، این موضوع باعث ایجاد وابستگی می‌شود و نیازمند درآمد ارزی است.

میانگین درآمد کشاورزان حدود ۱۰ میلیون تومان بوده است

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه با عدم حمایت از کشاورزان رویکرد تولید آنها به سمت کشت محصولات غیر استراتژیک تغییر می‌کند، خاطرنشان کرد: نیازمند بودن به واردات کالاهای اساسی آسیب‌های بعدی را به همراه دارد، میانگین درآمد کشاورزان کشور حدود ۱۰ میلیون تومان بوده است که حدود ۵۰  درصد آنها ۲ تن گندم را به مراکز خرید تحویل داده اند، این موضوع نشان می‌دهد که تولیدکنندگان خردپا هستند و محصولات آنها میزان زیادی نیست.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار