چاپ کد خبر: 7674
30 اردیبهشت 1398
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز خبرداد

باغداران شیرازی برای حفظ باغات قصردشت تعاونی تشکیل می دهند

تعاونی باغداران شیرازی برای حفظ باغات قصردشت تشکیل می‌شود

به گزارش اول فارس  به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل شورای اسلامی شهر شیراز، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز در این باره گفت: سخن گفتن از باغ‌های شیراز بویژه باغ‌های قصردشت که سند بهشتی بودن شیراز، نماد سبزی و طراوت این شهر و بخشی از نام و رمز شیراز هستند هرگز تکراری نمی‌شود.

قاسم مقیمی ادامه داد: شرایط و موقعیت امروزی باغ‌ها، آن‌ها را به یک مسئله و دغدغه‌ی ملی تبدیل کرده است، بر همین اساس وظیفه داریم این حساسیت را تقویت و در این فضا طرح و راهی نو اتخاذ کنیم.

وی با اشاره به گزارش شهردار شیراز مبنی بر کمترین متراژ تغییر کاربری در سطح باغ‌ها در سال گذشته افزود: در راستای نهادینه شدن این امر، نیازمند تعامل دوجانبه میان مدیریت شهرداری و مالکان باغ‌ها هستیم.

 مقیمی ابراز داشت: باغدار علاوه بر دغدغه معیشت و آینده خود و خانواده، مسئولیت حفظ و احیا باغ را نیز برعهده دارد و چنانچه یکی از این دو حلقه معیوب یا ناقص شود کلیت باغ به خطر می‌افتد.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز بر ضرورت ارائه‌ی راهکار در این زمینه تاکید کرد و افزود: یکی از راهکارها برای رفع مشکلات باغداران و حفظ و ارتقا باغ‌های قصردشت، ایجاد تعاونی، مجمع یا اتحادیه باغداران قصردشت است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به حضور دائمی باغ‌های قصردشت در بطن شهر شیراز مقرر شد کمیته‌ یا کارگروه دائمی نظارت و صیانت از باغ‌ها در شورای اسلامی شهر شیراز با همکاری سایر نهادهای مرتبط تشکیل تا بتواند به صورت مستمر در تصمیمات مشارکت و اعمال نظر کند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار