چاپ کد خبر: 7757
31 اردیبهشت 1398
مهدی حاجتی فعال سیاسی واجتماعی :

عضو جوان شورای شهر شیراز :حضور ذی‌نفعان مانع شفاف سازی در شهرداری شیراز است/ برخی صداها برای رسانه‌ها پژواکی ندارد

مهدیحاجتی

مهدی حاجتی رئیس کمیسیون حقوق شهروندی شورای شهر شیراز گفت: یکی از فیلترها بر سر راه شفاف سازی در شهرداری شیراز، حضور ذی نفعانی است که قدرتشان را در دسترسی نداشتن به اطلاعات به دست می‌آورند.

به گزارش  اول فارس مهدی حاجتی در جمع خبرنگاران افزود:  شهرداری شیراز در یک نظام سنتی صد ساله به جلو آمده بنابراین طبیعی است در این روند مبتلا به آفت‌های زیادی شود.

وی اعتقاد دارد که تا مادامی که این مؤلفه‌های قدرت در دست این نیروهاست، رقابتی به وجود می‌آید که با خواست، منافع وخیر عمومی بیگانه است .

وی افزود: اگر شهرداری شیراز در بحث سامانه شفافیت دچار ابهام یا عدم اطلاعات کافی است، می‌تواند از الگوی تجربه شده در شهرداری تهران استفاده کند

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: اگر شهردار را به چالش بکشیم، می‌گویند مسئله شخصی است، اگر به سمت استیضاح برویم، با پیچیدگی های مواجه می شویم که کم و بیش همه از آن مطلع اند.

وی بار دیگر با اشاره به برخی پیچیدگی و سختی کار در عرصه ناشی از عدم شفافیت، گفت: در این فضاها برخی صداها به دلیل عدم همراهی گم می‎شود و این سردرگمی و پیچیدگی و آشفتگی موجب می‌شود فضای تصمیم گیری را پرخطرتر و دچار سردرگمی کند.

رئیس کمیسیون حقوق شهروندی شورای شهر شیراز با بیان اینکه  آنقدر که حواشی برای رسانه‌ها جذابیت دارد به دنبال مطالبات راهگشا نیستند  ادامه داد: از رسانه‌ها به عنوان دیده بان جامعه گلایه داریم که چرا برخی از صداها برای آنها پژواکی ندارد؟

حاجتی همچنین با بیان اینکه در طول شورای پنجم هیچ نقد و قیامی از سوی رسانه‌ها در موضوع مطالبات و مصوبات شورا ندیده‌ام، گفت: همه مباحث در لا به لای روزمرگی‌ها گم شده است.

وی با بیان اینکه موضوع خیر و منفعت عمومی، وجه مشترک نظام شورایی و رسانه است، گفت: اگر به این مؤلفه توجهی نشود، بهتر است کار را رها کنیم و برویم.

وی با بیان اینکه شهر پر از تصمیم‌های متناقض با منافع عمومی است، از رسانه‌ها خواست از این مباحث چشم برندارند و دنبال کنند که چرا که برخی از مصوبات اجرایی نمی‌شود؟  پاسخ پرسش ساده است موضوعات مطرح شده  به نفع عده‌ای نبوده است.”منبع:ایلنا”

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار