• ۰۶ / آبان ۱۳۹۷ / ۵:۵۳
  • شناسه خبر : 1386

۱۵ غذای سالم و خوشمزه برای کاهش وزن

اگر به دنبال کاهش وزن و لاغری هستید، ما در این مقاله ۱۵ غذای سالم را به شما معرفی خواهیم کرد. خوشبختانه برخلاف تصور شما، این مواد غذایی کاملا خوشمزه بوده و سیری طولانی مدت را به همراه دارند. غذایی که ما می‌خوریم یک نفوذ روشن در سلامتی ما و البته وزن ما است. اگر […]

کاهش وزن با 15 غذای سالم و خوشمزه

اگر به دنبال کاهش وزن و لاغری هستید، ما در این مقاله ۱۵ غذای سالم را به شما معرفی خواهیم کرد. خوشبختانه برخلاف تصور شما، این مواد غذایی کاملا خوشمزه بوده و سیری طولانی مدت را به همراه دارند.

غذایی که ما می‌خوریم یک نفوذ روشن در سلامتی ما و البته وزن ما است. اگر ما با خورد و خوراک بدی نیاز غذایی بدنمان را تامین کنیم،‌در نتیجه باید تنها انتظار افزایش وزن را داشته باشیم. در سمتی دیگر، با رعایت کردن یک رژیم غذایی سالم، ما می‌توانیم متابولیسم فعال بدنمان را حفظ کرده و با کاهش وزن ، از شر چربی‌های اضافی بدن خلاص شویم.

در این مقاله قصد داریم به معرفی ۱۵ غذای سالم و خوشمزه برای کاهش وزن بپردازیم. با اضافه کردن این مواد غذایی سالم به رژیم روزانه‌تان، شما قادر به کم کردن وزن و بازگشت و یک فیگور سالم خواهید بود. البته به هیچ عنوان این غذاها هزینه‌ی سنگینی روی دست شما نمی‌گذارند، از آن‌ها می‌توان به تخم مرغ، ماهی، سبزی و گوشت بدون چربی اشاره کرد.

۱۵ غذای سالم برای کاهش وزن

۱ – تخم مرغ

کاهش وزن با 15 غذای سالم و خوشمزه

مدت‌هاست به ما گفته شده که تخم مرغ می‌تواند سطوح کلسترول را به خطر بی‌اندازرد و ما باید آن‌ها را کمتر مصرف کنیم. امروزه به لطف تحقیقات جدید، محققان دریافته‌اند که تخم مرغ ها غذاهای سالمی بوده و برای کسانی که به دنبال کاهش وزن هستند، پیشنهاد می‌شوند.

بزرگ‌ترین فایده‌ی تخم مرغ، تضمین کردن احساس سیری طولانی مدت،‌ بدون دارا بودن کالری زیاد است. در زمان برنامه ریزی برای بهترین برنامه غذایی، مطمئن باشید که تخم مرغ را نیز به آن اضافه کرده‌اید. تخم مرغ‌ها می‌توانند از روش‌های مختلفی آماده شوند که به سلیقه‌ی شما بستگی دارد.

۲ – آووکادو

کاهش وزن با 15 غذای سالم و خوشمزه

نه تنها آووکادو خوشمزه است، بلکه سرشار از مواد مفید و به خصوص چربی‌های سالم است. آووکادو برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند می‌تواند بخشی از رژیم غذایی روزانه باشد. آیا می‌دانید این میوه دارای اسید اولئیک است که در روغن زیتون نیز یافت می‌شود؟

جدا از چربی‌های مفید، آووکادو شامل فیبر و آب نیز هست که می‌تواند به کم کردن وزن شما کمک کند. شما می‌توانید به راحتی از آن در وعده‌های غذایی خود از جمله سالادها استفاده کنید.

۳ – ماهی

کاهش وزن با 15 غذای سالم و خوشمزه

اگر به دنبال کاهش وزن هستید، ماهی می‌تواند بسیار سودمند باشد. یک منبع غنی از چربی‌های سالم که می‌تواند نیاز غذایی شما را برآورده کرده و مانع از پرخوری شما شود. آن شامل کالری‌های زیادی نیست، پس بدون نگرانی از افزایش وزن می‌توانید آن را میل کنید.

یکی از بهترین ماهی‌های پیشنهادی ما ماهی آزاد یا همان سالمون است،‌ اما شما می‌توانید از ماهی تن،‌ماهی خال خالی و شاه ماهی یا ساردین نیز استفاده کنید. تمام این‌ها منابع غنی از مواد مغذی از جمله ید هستند که برای عملکرد سالم غده تیروئید ضروری است؛ به خاطر داشته باشید که اختلالات تیروئید همیشه با افزایش وزن همراه است.

۴ – سبزی

کاهش وزن با 15 غذای سالم و خوشمزه

وقتی به بحث غذاهای مختص کاهش وزن وارد می‌شویم، سبزی‌ها را باید در بالای لیست قرار داد. این بدان خاطر است که از کالری کم و فیبر بالایی برخوردارند که اجازه می‌دهد شما برای مدت زمان طولانی سیر بمانید. سبزی‌ها همچنین شامل کربوهیدرات زیادی نیستند و این یکی دیگر از دلایل آمدن آن‌ها در این لیست است.

این یک واقعیت است که سبزیجات برگ‌دار نظیر کلم، اسفناج و کلارد مملو از مواد مغذی، ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها هستند. آن‌ها حاوی کلسیم نیز هستند که برای فرآیند سوزاندن چربی بسیار ضروری است. شما می‌توانید این مواد غذایی سخاوتمند را به راحتی با سایر غذاهای خود ادغام کرده و میل کنید.

۵ – گوشت لخم (بدون چربی)

کاهش وزن با 15 غذای سالم و خوشمزه

اینکه شما به دنبال لاغر شدن هستید دلیل نمی‌شود که گوشت را از وعده‌های غذایی‌تان حذف کنید. امروزه، ما می‌دانیم که گوشت لخم یک منبع عالی برای پروتئین‌های سالم است و باعث کاهش احتمال مبتلا به بیماری‌های قلبی و دیابت می‌شود. پس واجب است که آن را در رژیم غذایی روزانه خود جای دهید.

گوشت باکیفیت را با توجه به نحوه آماده سازی آن انتخاب کنید. گوشت بدون چربی سرشار از پروتئین است که به فرآیند چربی سوزی کمک می‌کند (البته باید این را در نظر بگیرید که با خوردن گوشت، کالری بیشتری را دریافت می‌کنید).

۶ – کره بادام زمینی

کاهش وزن با 15 غذای سالم و خوشمزه

صحبت در مورد منابع پروتئین‌ها شد، کره بادام زمینی را نیز باید به این لیست اضافه کنیم. آن سرشارژ از پروتئین‌های باکیفیت و مقدار زیادی فیبر است که بهترین انتخاب برای یک میان وعده رضایت‌بخش خواهد بود.

به طور مثال اگر کره بادام زمینی بخورید، شما کمتر برای خوردن انواغ غذاها وسوسه می‌شوید. از دیدگاهی دیگر، تایید شده که کره بادام زمینی دارای اسیدهای آمینه خاصی نظیر آل آرژنین است. L-arginine می‌تواند چرخه‌ی خون و لنف را بهبود بخشیده و باعث کاهش خطر احتباس آب شود. در نهایت می‌توانید وزن آب را با آن از بین برده و ظاهر زیبایی به خود بگیرید.

علاوه بر همه‌ی این‌ها کره بادام زمین یک ماده غذایی خوشمزه است.

۷ – کدو حلوایی

کاهش وزن با 15 غذای سالم و خوشمزه

در فصل پاییز کدو حلوایی را می‌توان از هر جایی خریداری کرد. آیا می‌دانستید کدو حلوایی سرشار از فیبر است؟ آن همچنین در پتاسیم نیز غنی بوده و از این نظر رقیب میوه‌ی موز است. شما می‌توانید ز آن در موارد مختلفی نظیر یک اسنک خوشمزه استفاده کنید.

مصرف عادی کدو حلوایی منجر به کاهش خطر ابتلا به چاقی می‌شود. این گیاه شامل آنتی اکسیدان‌ها نیز هست که می‌تواند از شما در برابر آسیب‌های اکسیدانی محافظت کند. شما می‌توانید یک دسر سالم تهیه شده با پودر کدو تنبل، دارچین، ماست و آجیل خشک را میل کنید یا یک تکه‌ی خوشمزه کدو حلوایی پخته را نوش جان کنید. هیچ چیزی بهتر از لذت بردن از خوراکی‌ها، بدون استرس مصرف کالری نیست.

۸ – سیب‌زمینی

کاهش وزن با 15 غذای سالم و خوشمزه

نخستین چیزی که به یاد میاورید این است که سیب‌زمینی سرخ شده برای سلامت خوب نیست؛ اما این بدان معناس نیست که شما به طور کلی قید استفاده از سیب‌زمینی را بزنید.

در سمت مخالف، سیب‌زمینی پخته می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند. آن‌ها سرشار از پتاسیم هستند که از نفوذ و احتباس آب جلوگیری می‌کند. وقتی شما سیب‌زمینی را به این شیوه بپزید، مقدار زیادی فیبر نیز دریافت می‌کنید که به معنا