چاپ کد خبر: 8134
9 خرداد 1398

آتش در ارتفاعات دوتولغز مهار شد

مهار آتش در ارتفاعات دوتولغز

به گزارش” اول فارس “مهدی همتی سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین  اظهار داشت: آتش سوزی در ارتفاعات منطقه دوتولغز از توابع بخش مرکزی این شهرستان که از ساعت ۲۰ چهارشنبه شب آغاز شد، ساعتی پیش با حضور گسترده نیرو‌های امدادی، تشکل‌های مردم نهاد خصوصا گروه‌های کوهنوردی شهرستان و اهالی منطقه به طور کامل مهار شد.

وی افزود: با توجه به صعب العبور بودن ارتفاعات و عدم امکان ارزیابی در شب برآورد میزان دقیق عرصه‌های منابع طبیعی منطقه دوتولغز که در آتش سوخت و همچنین میزان خسارت ناشی از آن در دست بررسی است و حسب دستور فرماندار شهرستان پایان عملیات اعلام شد.

همتی تصریح کرد: پیرو تصمیم رئیس ستاد بحران شهرستان مقرر شد نیرو‌های حاضر در ارتفاعات و نیرو‌های پشتیبانی منابع طبیعی تا زمان سرد شدن منطقه طعمه حریق در محل بصورت آماده حضور داشته باشند.

 سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با بیان اینکه علت حادثه در دست بررسی است،  تاکید کرد که دامداران و عموم مردمی که برای تفریح به دامنه کوه و ارتفاعات می‌روند باید پس از روشن کردن آتش نسبت به خاموش کردن آن و اطمینان از خاموش بودن آتش نیز توجه ویژه‌ای داشته باشند.

قیر و کارزین به مرکزیت قیر در فاصله ۱۶۹ کیلومتری جنوب غرب شیراز واقع شده است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار