چاپ کد خبر: 5918
7 فروردین 1398

آخرین اخبار از سیل شیراز/وضعیت محله‌های سیل‌زده شیراز

بعد از شناسایی هویت تمام جانباختگان حادثه سیل در شیراز، مراسم تشییع جنازه تعدادی ازجانباختگان در امروز چهارشنبه برگزار خواهد شد.

1265550 970

به گزارش اول فارس، حادثه سیل در شیراز که در روز ۵ فروردین‌ماه جاری در ورودی دروازه قرآن رخ داد، ۱۹ نفر جان باختند که از این تعداد اجساد ۱۸ نفر از آنان به پزشکی قانونی انتقال داده شده و در آنجا احراز هویت شدند.
علی نقی لقمانی، سرپرست معاونت عمرانی استانداری فارس شامگاه سه‌شنبه، ۶ فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به این موضوع از برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری پیکرهای جانباختگان این حادثه خبر داد و گفت: ۱۳ نفر از جانباختگان این حادثه از اهالی شیراز بوده‌اند که مراسم تشییع آنها برگزار خواهد شد.
وی افزود: همچنین روز گذشته پیکر دو نفر از جانباختگان با هواپیما به ساری منتقل شد و دو نفر دیگر نیز مربوط به شهرستان کرج هستند که پیکرهای آنان  امروز چهارشنبه با پرواز منتقل خواهد شد.
لقمانی با بیان اینکه هم‌اکنون تنها ۲۰ مصدوم از حادثه سیل روز دوشنبه در بیمارستان‌های شیراز بستری هستند، گفت: این افرادی تا هر زمان که لازم باشد به‌صورت رایگان تحت درمان خواهند بود.
وی همچنین به وقوع سیل و آبگرفتگی شدید در محله سعدی و برخی مناطق شهر در روز سه‌شنبه اشاره کرد و گفت: اوضاع شهر کاملا تحت کنترل بود و با مشاهده افزایش حجم روان آبها در تونل سعدی مسیر مسدود شد که سبب کنترل بهتر اوضاع شد البته در محله سعدی محله گودگل کنان بیشترین آسیب را دیده است.
سرپرست معاونت عمرانی استانداری فارس گفت: ۷ دستگاه جرثقیل برای جابه‌جایی خودروها و چندین فقره پمپ هم برای تخلیه آب اعزام شده است و تمام تلاش خود را برای رفع مشکل مردم این منطقه خواهیم کرد.
ناصر سراج، رئیس سازمان بازرسی کشور نیز عصر سه‌شنبه در حادثه بازدید از محل سیل شیراز و عیادت از مصدومان این حادثه تأکید کرد که چنانچه سهل‌انگاری در وقوع این حادثه وجود داشته باشد، با قاطعیت تمام با افراد برخورد خواهد شد و این مهم در اولویت سازمان بازرسی است.
وی همچنین معتقد است که اگر لایروبی‌های مربوطه انجام می‌شد شاهد این تعداد تلفات در سیل شیراز نبودیم اما برای مشخص شدن علت حادثه نیاز به بررسی بیشتری داریم.
سراج همچنین از انجام پیگیری‌های لازم برای پرداخت خسارات به سیل‌زدگان شیراز خبر داد و تأکید کرد که این مهم جای نگرانی ندارد.
بنا بر این گزارش، آبگرفتگی و ورود سیلاب به منازل شهروندان شیرازی از صبح سه‌شنبه، ۶ فروردین‌ماه شدت گرفته است و هم‌اکنون مردم این شهر برای کمک به همشهریان خود در مناطق سیل زده اعم از محله سعدی، دست خضر و جاده کفترک، بلوار اتحاد و غیره بسیج شده‌اند.
حضور پررنگ نیروهای جهادی و مردمی در کنار نیروهای امدادرسان در این حادثه بسیار قابل مشهود است و طبق اعلام نیروهای جهادی بیشترین نیازمندی‌ها برای کمک به مردم سیل‌زده منطقه سعدی، نیروی انسانی متخصص فنی، بیل، پمپ لجن‌کش، طناب و سطل است.
برخی شنیده‌ها حاکی از آن که عمق آب در برخی از منازل محله سعدی به سقف رسیده و قسمت‌هایی نیز دچار تخریب شده است که این مسئله نیازمند حمایت فوری و بیشتر دستگاه‌های امدادرسان دارد.
بر اساس مشاهدات عینی،  بیشترین خسارات مربوط به محله برآفتاب، گودگل‌کنان، بلوار نیستان، بلوار شهید وفایی منطقه سعدی است البته تصاویر و فیلم‌هایی نیز در فضای مجازی در خصوص آب گرفتگی روستای جرثقان و بلوار نصر منتشر شده است.
لازم به ذکر است که طبق پیش‌بینی‌های انجام شده روستاهای پایین دست رودخانه خشک شیراز که تمام سیلاب‌های این کلان‌شهر به سمت آن‌ها سر ریز می‌شود در صبح روز سه‌شنبه تخلیه شدند و از این بابت نگرانی وجود ندارد.
بسیاری از مسافران نوروزی نیز با تمهیدات اندیشیده شده توسط مردم و مسئولان، در اماکن مسقف اعم از هتل‌ها، منازل شهروندان، مدارس، نمایشگاه بین‌المللی، سالن‌های ورزشی و غیره اسکان داده شده‌اند.

هم‌اکنون بارش باران در شیراز قطع شده است و طبق پیش‌بینی‌ها سامانه بارشی چهارشنبه استان فارس را ترک خواهد کرد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار