چاپ کد خبر: 35414
27 شهریور 1399

آستان شاهچراغ (ع) آثار تاریخی را تخریب نمی کند

معاون توسعه و عمران آستان مقدس حضرت احمد‌بن موسی الکاظم “شاهچراغ(ع)” گفت: سیاست ما در معاونت توسعه و عمران همچنین تولیت آستان در مورد طرح ۶۲ هکتاری پیرامون حرم به هیچ عنوان مبنی بر تخریب آثار ثبت شده ملی نیست.

سیاست آستان شاهچراغ مبنی بر تخریب آثار تاریخی نیست

به گزارش اول فارس، علیرضا صحرائیان  با اشاره به اینکه معاونت توسعه و عمران شاهچراغ چه برنامه‌ای برای طرح ۶۲ هکتاری پیرامون حرم دارد، اظهار داشت: سیاست ما در معاونت توسعه و عمران همچنین تولیت آستان در طرح ۶۲ هکتاری پیرامون حرم، به هیچ عنوان مبنی بر تخریب آثار ثبت شده ملی نیست.

وی با بیان اینکه برای توسعه مرکز استان فارس و شهر شیراز که بنا به فرمایش مقام معظم رهبری به عنوان سومین حرم اهل‌بیت(ع) در ایران است، ضوابط فنی و شهرسازی را مد نظر قرار خواهیم داد، افزود: با حفظ حرمت حرمین مطهر و حفظ آثار تاریخی و باستانی، توسعه را مدنظر داریم، تمام ضوابط اصول فنی و شهرسازی را رعایت کرده و بر این موضوع اعتقاد راسخ داریم.

معاون توسعه و عمران آستان مقدس شاهچراغ(ع) گفت: نکته مهم این است که سالی که مقام معظم رهبری به استان فارس تشریف آوردند تاکید کردند که شیراز بعد از مشهد و قم، سومین حرم اهل‌بیت (ع) در کشور است و به همین منظور لازم است همه دستگاه‌ها، نهادها و ارگان‌های دولتی و انقلابی باید در توسعه حرم پای کار باشند.

صحرائیان ادامه داد: در رسانه‌ها و تبلیغات عمومی هم لازم است که این موضوع به جدیت پیگیری شود و اعتبارات و تسهیلات مورد نیاز برای این امر مدنظر قرار بگیرد.

وی بیان کرد: خواهش من این است که همه دستگاه‌های اجرایی، استانداری فارس، شهرداری شیراز، ادارات کل راه و شهرسازی و میراث فرهنگی و… عزم خود را جذب کنند تا یک اثر ماندگار و ارزشمند با حفظ آثار ارزشمند تاریخی در فارس رقم بزنیم.

معاون توسعه و عمران آستان مقدس شاهچراغ با اشاره به اینکه وزیر راه و شهرسازی هم بر اساس مکاتباتی که توسط تولیت آستان و استاندار فارس انجام شده است، دستورات خوبی ابلاغ کرده است، تصریح کرد: کمیته‌های فنی زیرمجموعه شورای عالی شهرسازی و معماری تشکیل شد که امیدواریم با نگاه مثبت همه مدیران و مسئولان کشوری و استانی به سومین حرم اهل‌بیت، بتوانیم این موضوع را هرچه سریع‌تر محقق کنیم.

صحرائیان با بیان اینکه امیدواریم که در کنار این طرح، یک خدمات مناسبی برای رفاه حال مجاوران آستان مقدس به زائرین محترم در سراسر دنیا و کشور ایجاد شود، ادامه داد: هدف نهایی و استراتژیک اساسی ما این است که شرایطی را مهیا کنیم که مردم در کنار این آستان مقدس بهتر بتوانند زندگی کنند و رفاه حال مجاورین بهتر شود.

وی اظهار داشت: تمام تلاش خود را خواهیم کرد که شرایط بغرنج موجود در اطراف حرم‌ها که خود منجر به آسیب‌های بزرگ اجتماعی شده را بتوانیم با تسریع در تصویب این طرح برطرف کنیم.

معاون توسعه و عمران آستان مقدس شاهچراغ(ع) با اشاره به اینکه در آستان مقدس برای تحقق شعار سال درحال تلاش هستیم، ادامه داد: دیدگاه تولیت و مجموعه آستان این است که از طرح‌های اشتغالزا حمایت شود و از ظرفیت موجود آستان برای ایجاد یک سری طرح‌ها و پروژه‌هایی که می‌تواند اشتغالزایی بیشتری را داشته باشد استفاده کنیم.

صحرائیان تاکید کرد: یک آیتم اساسی مدنظر ما است که داشته‌هایمان را تقویت کنیم و به همین منظور لازم است املاک و موقوفات، سریع‌تر شناسایی شود و ظرفیت‌ها تقویت و ایجاد کنیم و با مشارکت بخش خصوصی یا نهادهای انقلابی و ارگان‌های دولتی تلاش کنیم تا حداکثر اشتغال ایجاد شود.

وی بیان کرد: همه توان خود را در سالی که به نام جهش تولید نامگذاری شده است، انجام خواهیم داد تا بتوانیم پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب شعار سال را محقق کنیم تا ما به عنوان سومین حرم اهل‌بیت(ع) در این موضوع پیشرو  باشیم.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار