چاپ کد خبر: 18691
26 آذر 1398

آمارهای رسمی بیانگر کذب بودن ادعای ناکارآمدی دولت در فارس است

رییس مجمع مشورتی توسعه فارس: برخی مانع بیان خدمات دولت برای مردم هستند

رییس مجمع مشورتی توسعه استان فارس گفت: برخی دوست ندارند عملکرد دولت تدبیر و امید و خدماتی که ظرف سال‌های اخیر در کشور انجام داده به آگاهی مردم رسانده شود و در مقابل این کار مانع تراشی می‌کنند.

به گزارش اول فارس، جواد جمشیدی، با اشاره به شدت گرفتن تخریب‌های سازماندهی شده علیه دولت با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای و فضای مجازی، اظهار داشت: خود را سفید و دولت را سیاه نشان دادن نه بر مدار انصاف است و نه در دایره ایمان.
وی ادامه داد: هرچند دولت دوازدهم با ضعف‌هایی همراه است اما نباید فراموش کرد همین دولت که میراث‌دار ویرانه‌ای در قوه اجرایی کشور شده بود در سال‌های ۹۲ تا ۹۶ با تمام نیروی خود برای افزایش مبادلات و سرمایه‌گذاری اقتصادی و رونق کسب و کار، تلاش کرد.
او بیان داشت: برخی افراد و جریان‌های خاص نمایان شدن آثار این تلاش‌ها در زندگی مردم را تاب نیاوردند و همصدا و همنوا با دشمنان خارجی، بدخواهان مردم و نظام چوب لای چرخ دولت گذاشتند تا دولت دوازدهم را ناتوان جلوه دهند.
عضو هیات رییسه مجمع مشورتی توسعه استان فارس اضافه کرد: اصرار بر قرار دادن دولت در شرایط سخت و بحران آفرینی برای آن در حالی انجام می‌شود که بحران آفرینان براین باورند که در صورت بروز اتفاقات ناگواری نظیر اعتراضات مردمی و گسترش دامنه این اعتراضات می‌توانند در آن شرایط  منافع خود را مصون بدارند.
وی گفت: آمارهای رسمی بیانگر کذب بودن ادعای برخی در فارس برای ناکارآمد جلوه دادن دولت است.
جمشیدی، کاهش میزان بیکاری از ۱۶ و ۹ دهم درصد در سال ۹۲ به هفت درصد در سال ۹۸ در این استان را بیانگر اقدامات و عملکرد موفق دولت و دولتمردان دانست و افزود: این موفقیت‌ها در شرایطی حاصل می‌شود که نه از نفت ۱۲۰ دلاری خبری است و نه از فروش گسترده آن.
وی ادامه داد: افزایش حدود سه برایری گازرسانی به روستاهای فارس در مقایسه با دوره‌های گذشته، رشد ۹۶ درصدی احداث گلخانه‌ها در این استان و افزایش ۶ درصدی آبیاری نوین مزارع و باغ‌ها در ۶ سال گذشته بیانگر توجه ویژه دولت به بخش‌های مختلف است.
رییس مجمع مشورتی توسعه فارس، توسعه زیرساخت‌های ورزشی را از دیگر اقدامات قابل دفاع دولت در این استان برشمرد و گفت: در طول چندین دهه گذشته تنها یک میلیون ۲۰۰ هزار مترمربع سرانه ورزشی در این استان احداث شده در حالی که در پنج سال گذشته بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع فضای ورزشی در فارس ساخته شده است.
جمشیدی بیان داشت: در سال‌های فعالیت دولت تدبیر و امید و با استفاده از توافق برجام، تعداد قابل توجهی هواپیما نیز به ناوگان هواپیمایی کشورمان افزوده شد.
وی گفت: دولت در شرایطی باید برای مقابله با آثار اعمال تحریم‌های یک جانبه آمریکا برنامه‌ریزی کند که در داخل کشور نیز برخی رسانه‌ها از جمله رسانه ملی با استفاده از تمام ظرفیت‌های خود دولت را تخریب می‌کنند.
او افزود: ظاهرا رفع برخی مشکلات و حصول برخی موفقیت‌ها در شرایط کنونی با منافع برخی در تضاد بوده است.
وی، با اشاره به کاهش تاب‌آوری اجتماعی در بین طبقات مختلف جامعه به ویژه طبقات ضعیف بیان کرد: دولت باید با تقویت ارتباط بدنه خود با لایه‌های مختلف اجتماع، طراحی و تدوین روش‌های مختلف، برای کم کردن میزان نارضایتی شهروندان بکوشد.
رییس مجمع مشورتی توسعه استان فارس افزود: هرچند برخی مخالفان سازمان یافته دولت نمی‌خواهند که ارتباط دولت با مردم نزدیک و شفاف باشد، اما درچنین شرایطی دولت باید با مردم صادق بوده و علت بروز برخی محدودیت‌ها و کارشکنی‌های موجود را شفاف با مردم در میان بگذارد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار