آمار تخریب ساخت وسازهای غیر مجاز در قلات شیراز اعلام شد

با نظارت معاون دادستان مرکز استان فارس، ۳۳۵ بنای غیرمجاز در قلات شیراز تخریب شد.

 

تخریب قاطعانه ۳۳۵ بنای غیرمجاز در قلات شیراز

به گزارش اول فارس از شیراز،  این عملیات گسترده  قضایی انتظامی  با نظارت حجت‌الاسلام مصطفی توانی بلیانی معاون دادستان شیراز و در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی و باغ‌ها و همچنین تبصره ۴ ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب، از ساعات اولیه بامداد شروع و در طی آن  ده‌ها بنای غیرمجاز در روستای قلات شیراز تخریب شد.

 حجت‌الاسلام مصطفی توانی بلیانی با بیان اینکه این اقدام در جهت اجرای قانون و آزادسازی حریم رودخانه، رفع تصرف از اراضی ملی و همچنین برخورد با تغییر کاربری‌های غیرمجاز انجام شد، گفت: از مجموع تخریب‌های انجام‌شده ۲۰ مورد مربوط به احکام قطعیت یافته محاکم است و سایر موارد در راستای ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی و باغ‌ها و همچنین ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب صورت گرفته است.

معاون دادستان شیراز خاطرنشان در این مرحله از عملیات رفع تصرف در منطقه قلات، ساخت‌وسازهای غیرمجاز شامل ۷۵ مورد در اراضی حاشیه بستر رودخانه، ۹۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز و ۱۷۰ مرود تصرفات در اراضی ملی تخریب شد.

به گزارش اول فارس، تخریب ساخت‌وسازهای غیرقانونی در دوره جدید مدیریت دادگستری استان فارس و دادستانی شیراز با جدیت دنبال شده، به‌طوری‌که پیش‌ازاین نیز در مناطق دشت کوه و سیاخ دارنگون شاهد اعمال قانون بودیم.

روستای قلات در ۳۶کیلومتری شمال غربی شهر شیراز واقع شده است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار