چاپ کد خبر: 35038
19 شهریور 1399

آمار جانباختگان بیماری کرونا به تفکیک شهرهای استان فارس

مرگ کرونا

آخرین آمارهای مربوط به کروناویروس در استان فارس نشان می دهد تا کنون بیش از ۲۶۳ هزار نمونه آزمایشگاهی مربوط به کروناویروس در استان فارس تهیه شده است.

به گزارش اول فارس از شیراز، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام این آمار در استودیو سلامت فارس، از شناسایی ۴۵ هزار و ۹۱۵ بیمار مبتلا به کروناویروس با بررسی بیش از ۲۶۳ هزار نمونه آزمایشگاهی، از ابتدای شیوع این بیماری خبر داد.

دکتر «عبدالرسول همتی» با اعلام این خبر گفت: متاسفانه طی روز گذشته تاکنون با جان باختن پنج هم استانی در اثر ابتلا به کووید ۱۹، آمار جانباختگان این بیماری در فارس، از ابتدای شیوع تاکنون به ۸۶۹ مورد افزایش یافت.

او ضمن اعلام بستری شدن ۶۹۴ بیمار مشکوک و یا دارای علامت کروناویروس در بیمارستان ها و مراکز درمانی استان فارس افزود: از این تعداد ۸۲ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش مراقبت های ویژه استان بستری هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از بهبودی ۴۲ هزار و ۶۶۲ بیمار کروناویروس از ابتدا تاکنون در استان فارس خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

او این تعداد را معادل ۹۳ درصد بیماران شناسایی شده اعلام و ابراز امیدواری کرد به زودی شاهد بهبودی تمامی بیماران باشیم.

دکتر همتی در ادامه به آمار تجمعی جانباختگان این بیماری به تفکیک شهرهای استان اشاره کرد و افزود: شیراز با ۳۹۹ مورد مرگ، از ابتدای شیوع تاکنون در صدر این جدول قرار گرفته و شهرستان بختگان تاکنون موردی از مرگ و میر بیماران کروناویروس را نداشته است.

معاون بهداشت دانشگاه با تفکیک دیگر شهرستان های استان در این زمینه گفت: مرودشت با ۵۸ مورد؛ کازرون با ۴۲ مورد؛ آباده با ۲۱ مورد؛ لامرد با ۱۹ مورد؛ داراب با ۱۸ مورد؛ قیروکارزین با ۱۶ مورد؛ کوار با ۱۰ مورد؛ شهرستان های زرین دشت، ممسنی و پاسارگاد هر کدام با هشت مورد؛ اقلید و زرقان هر کدام ۶ مورد؛ مهر، استهبان و خرم بید هر کدام ۵ مورد؛ سروستان، فیروزآباد، ارسنجان و سپیدان هر کدام ۴ مورد؛ نی ریز با ۳ مورد؛ رستم، بیضا و کوه چنار هر کدام ۲ مورد و فراشبند، خرامه، بوانات و سرچهان هر کدام یک مورد مرگ در اثر کروناویروس در رتبه های بعدی جدول تجمعی جانباختگان کروناویروس در استان فارس بوده و دیگر موارد نیز مربوط به دیگر دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی استان بوده است.

او از مردم خواست با رعایت اصول بهداشتی شامل استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی و شست و شوی منظم دست ها، حامی سلامت خود و عزیزانمان باشیم.

عضو گروه واتساپ اول فارس شوید

%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار