چاپ کد خبر: 23668
23 اسفند 1398

آمار قطعی مبتلایان به کرونا ویروس در فسا اعلام شد

 رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت:شمار موارد مثبت افراد مبتلا به ویروس کرونا در این شهرستان براساس رصدهای بهداشتی ۱۰ مورد است.

اول فارس: دکتر علی اصغر خالقی،جمعه به ایرنا اظهار داشت:موارد مشکوک به کرونا ویروس در شهرستان فسا درحال بیشتر شدن است که از مردم می خواهیم هشدارها و توصیه ها را جدی بگیرند و در منزل بمانند.

کرونا در ایران

وی ادامه داد: تعدادی از بیماران مشکوک را که دارای نشانه‌های بالینی قوی ابتلا به بیماری کرونا بودنددر بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی حضرت ولیعصر این‌ شهرستان بستری کردیم که باید جواب قطعی آزمایش‌های آنها از تهران به ما اعلام شود اما برای اینکه چیزی را از دست ندهیم، فرض را بر مثبت بودن گذاشتیم و درمان آنها را شروع کردیم.

به گفته وی اولین بیمار مبتلا به کرونا ویروس در این شهرستان یک خانم ۶۵ساله بود که تحت درمان است.

دکتر خالقی گفت: هیچ مورد فوتی در اثر ابتلا به بیماری کرونا در این شهرستان نداشتیم. 

به گفته وی، پایگاه بهداشتی شماره پنج رو به روی هلال احمر به عنوان کلینیک تب و بیماری‌های تنفسی بزرگسالان و پایگاه بهداشتی ضمیمه مرکز شماره سه واقع در بولوار امامزاده حسن(ع) به عنوان کلینیک تب و بیماری‌های تنفسی کودکان زیر ۱۲ سال برای مراجعه سرپایی به شهروندان فسا معرفی شدند.

خالقی ادامه داد: افرادی که علایم جدی همچون، تب، گلودرد و سرفه، خستگی، بدن درد، آبریزش بینی و سردرد دارند به این مراکز مراجعه کنند.

وی با اظهار تاسف به خاطر بی توجهی وحضور برخی مردم در خیابان ها برای امور غیر ضروری گفت: مسافرانی که خود را به شهرستان و اقوامشان تحمیل کرده اند؛ مسئولیت اجتماعی داشته باشند و حتی اگر سالم هستند؛باید  ۱۴ روز قرنطینه خانگی داشته باشند.
خالقی بر عدم پذیرش مسافر از سایر شهرستان ها خصوصا مناطق پر خطر تاکید کرد.

وی عدم مسافرت دیگر هموطنان به شهرستان فسا و عدم مسافرت همشهریان به شهرهای دیگر  و ماندن در خانه را ضروری دانست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: مراکزی تحت عنوان بیمارستان های صحرایی و پشتیبان و نقاهتگاه های بیماران توسط قرارگاه مقابله با کرونا در نظر گرفته شده و در حال آماده سازی برای زمان بحران هستیم.

خالقی اضافه کرد:  در طرح غربالگری تلفنی با اغلب خانوارهای فسایی تماس گرفته شده و اگر کسی از قلم افتاده با مرکز مشاوره کرونا( ۰۷۱۵۳۳۱۴۲۰۰   ) تماس بگیرد.

وی از مردم خواست تا حد امکان و برای کارهای غیرضروری از منزل خارج نشوند تا چرخه و زنجیره انتقال ویروس قطع شود.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار