چاپ کد خبر: 30665
4 تیر 1399

آمار مبتلایان جدید به کووید ۱۹ در استان فارس/۴ تیر

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به افزایش موارد شناسایی شده مبتلا به کووید ۱۹ در فارس به ۱۱۱۵۱ بیمار، گفت: متاسفانه طی روز گذشته تاکنون، سه هم استانی در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند و مجموع موارد مرگ و میر در فارس به ۱۴۷ نفر رسید.

 دکتر همتی شیراز

بر اساس  گزارش اول فارس ، دکتر «عبدالرسول همتی» با حضور در استودیو سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز و بیان آخرین وضعیت کروناویروس در فارس، افزود: از ابتدای شیوع این بیماری در فارس، هشت هزار و ۴۷۳ بیمار مبتلا با بهبودی کامل از مراکز درمانی ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند و هم اکنون  از مجموع ۴۵۵ بیمار بستری، ۴۰۲ بیمار مشکوک یا دارای علامت در مراکز درمانی بستری هستند و ۵۳ بیمار نیز به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش های ویژه بستری شده اند.

او چهار درصد موارد مبتلایان به این بیماری در فارس را در گروه سنی زیر ۱۰ سال اعلام کرد که خوشبختانه موردی از فوت در این گروه گزارش نشده، ۷۲ درصد مبتلایان مربوط به گروه سنی ۱۰ تا ۵۰ سال و ۲۱ درصد مرگ و میر نیز در این گروه بوده و در حالی که ۲۴ درصد موارد ابتلا در گروه سنی بالای پنجاه سال بوده، ۷۹ درصد مرگ و میرها در این گروه سنی گزارش شده که این هشداری به عموم جامعه برای مراقبت بیشتر از گروه سالمندان جامعه است.

به گفته این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، میانگین سنی فوت شدگان در اثر کووید ۱۹ در فارس، ۶۵ سال و میانگین سنی مبتلایان نیز ۳۹ سال بوده است، در گروه مبتلایان ۵۴ درصد مردان و ۴۶ درصد بانوان و در موارد فوتی نیز ۵۹درصد مردان و ۴۱ درصد بانوان بوده اند.

دکتر همتی آمار بالای مبتلایان امروز و روزهای اخیر در استان فارس را نشان دهنده روند افزایشی و گسترش این بیماری دانست و با بیان اینکه قدرت انتشار بیماری نیز بالا رفته است، گفت: بی توجهی عمومی نسبت به رعایت اصول بهداشتی و فاصله فیزیکی در این امر دخیل بوده است.

او شرکت مردم در دورهمی های خانوادگی، مراسم ترحیم و عروسی، تجمعات در فضاهای متراکم و مراکز خرید، مترو، اتوبوس و مترو را از عوامل گسترش انتشار این بیماری برشمرد و از عموم مردم فارس تقاضا کرد فاصله فیزیکی را رعایت کنند، از ماسک استفاده کرده، دست های خود را به صورت منظم شسشتشو دهند و از ترددهای غیرضروری شهری و برون شهری بپرهیزند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ابراز امیدواری کرد با رعایت پروتکل بهداشتی از سوی مردم، در روزهای آینده خبرهای بهتری در این زمینه انتشار یابد.

*بر اساس گزارش اول فارس ، با مقایسه آمار منتشره در روز ۳ تیر ۱۳۹۹، تعداد مبتلایان جدید در ۲۴ ساعت گذشته در استان فارس ۵۲۰ نفر بوده  است.

به کانال اول فارس در واتساپ بپیوندید

%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار