چاپ کد خبر: 8601
18 خرداد 1398
امام جمعه شیراز با اشاره به انتخابات پیش رو گفت:

آیت‌الله دژکام : مردم در انتخابات فریب سخنان فاقد برنامه را نخورند

 نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: مردم فریب سخنان فاقد برنامه و حساب و کتاب را نخورند.آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه ۱۷ خردادماه شیراز افزود: نگاه ما باید در درون عرصه سیاسی کشور تغییر کند.

دژکام

به گزارش اول فارس ، وی با بیان اینکه براساس قانون اساسی به مردم حق رأی داده شده است، گفت: برخورداری از حق رأی چارچوبی دارد، بر این اساس رأی نباید خلاف رضای خدا باشد و نباید به ظالم و دزد و ضایع کننده حق مردم باشد.
امام جمعه شیراز با تأکید بر اینکه نمی‌توان خلاف عدالت رأی داد، گفت: رأی گیرنده هم باید مراقب باشد پیش از رأی گرفتن و پس از آن خدا را فراموش نکند.آیت‌الله دژکام در ادامه ایمان به این باورها را موجب اصلاح مشکلات جامعه دانست.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در بخش دیگری از خطبه های نمازجمعه شیراز با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اظهار داشت: اخلاص به منزله سلامت نفس انسان و ریا بیماری انسان است.
آیت الله دژکام خاطرنشان کرد: شناخت خدا، یقین به قدرت او و عبادت برای انجام عمل صالحانه موجب اخلاص است.
وی افزود: امروز در عرصه سیاسی عده‌ای از آمریکا و ترامپ ترسیده‌اند چون باورشان به خدا ضعیف است؛ درحالیکه ابرقدرت‌های جهان در برابر خداوند به منزله پوست هسته خرما هستند.
وی همچنین با اشاره به سالروز تخریب بقاع متبرکه ائمه اطهار (س) در قبرستان بقیع توسط وهابیون عربستان در هشتم شوال گفت: باور و عقیده وهابیت در جهان اسلام در حال نشر است و ساخت بقعه برای بزرگان دین را شرک می‌دانند و از همین رو در دین بدعت گذاشته‌اند.
امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: با باورهایی غلط مواجه شده‌ایم که در جهان اسلام هزاران فتنه در پی دارد، باور غلط، امیرالمومنین و امام حسین علیهما السلام را کشت.
**باورهای غلط باعث کشته شدن امام جمعه کازرون شد
وی رواج باورهای غلط را دلیل کشته شدن امام جمعه کازرون دانست و اظهار داشت: باید با این تفکرات سخیف مقابله کرد چرا که وهابیون سنی نیستند بلکه کافر هستند.
امام جمعه شیراز گفت: ما با اهل سنت سال‌ها زندگی کرده‌ایم و هرگز تفکرات وهابی گری نداشته اند اما وهابیت، تفکر شیطانی را رواج می‌دهد و جامعه باید نسبت به آن حساس باشد و با این بدعت‌ها مقابله کنید تا در آینده این بدعت را از اصل بخشکانیم.
نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: نگاه رهبر معظم انقلاب به مسائل کشور، حکیمانه و عالمانه است و باید این شیوه را بیاموزیم و به آن عمل کنیم.
وی افزود: مقام معظم رهبری مشکلات را انکار نمی‌کنند؛ در حالیکه برخی افراد مشکلات را نادیده می‌گیرند و نادیده گرفتن مشکل به منزله حل مشکل نیست.
امام جمعه شیراز عنوان کرد: رهبری فرمودند ممکن است تحریم‌ها مشکل درست کند اما ما از این مشکلات نمی‌ترسیم و از همین رو است که رویکرد ایشان شجاعانه است.
آیت الله دژکام گفت: سران استکبار باید بدانند ملت ما در برابر آن‌ها ایستادگی می‌کند و امیدش به آیه ۲۴۹ سوره مبارکه بقره است که می‌فرماید چه بسا در تاریخ لشکری کوچک با اراده و عزمی پولادین و توکل به خدا بر لشکری بزرگ پیروز شده است.
وی ادامه داد: در دوران جنگ مردم با دست خالی ایستادگی کردند درحالیکه امروز خودمان به دست خودمان موشک می‌سازیم و ترس جایی در قاموس مؤمن ندارد.
نماینده ولی فقیه در استان فارس تأکید کرد: از رحمت خدا نسبت به خود ناامید نباشید؛ چراکه کسی که امیدی به لطف خدا نداشته باشد، کافر است.
امام جمعه شیراز گفت: باید ابتکار عمل داشته باشیم همانگونه که موشک‌ها را با اراده خود ساخته‌ایم، مشکلات را هم باید بنا بر فرموده رهبری با ابتکار و عاقلانه و هنرمندانه رفع کنیم.
وی در ادامه اقدامات متکی بر برنامه ریزی برای حل مشکلات کشور را خواستار شد و این رویکرد را زمینه ساز تقویت امید در جامعه دانست.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار