چاپ کد خبر: 24189
29 اسفند 1398

آیت الله سید ابولحسن نوری مهری درگذشت

157033385

 آیت الله سید ابولحسن نوری مهری نخستین امام جمعه جانباز کشور و امام جمعه پیشین شهرستان خرمشهر به دلیل بیماری و کهولت سن درگذشت.

به گزارش اول فارس، آیت الله نوری شب گذشته بعد از تحمل سال‌ها بیماری، شب گذشته در یکی از بیمارستان‌های شهر قم دار فانی را وداع گفت.

آیت الله نوری در سال ۱۳۶۲ به فرمان امام خمینی(ره) به امامت جمعه خرمشهر منصوب شد و بعد از بمباران فاو و تعطیلی نماز جمعه خرمشهر در سال ۱۳۶۴ امام جمعه خرمشهر بود.

وی در سال‌های ۱۳۶۵ و ۱۳۶۶ مسئول اعزام روحانیون مجاهد بود و بار دیگر در سال ۱۳۶۶ تا ۱۳۶۹ به حکم رهبری مسئولیت امام جمعه خرمشهر را عهده‌دار شد.

آیت الله نوری در دوران دفاع مقدس به همراه شهید مصباحی ستاد رزمندگان مسلمان را راه‌اندازی کرد و به مقابله مستقیم با دشمن بعثی در خرمشهر پرداخت و در جریان مجاهدت‌های خود اسیر و جانباز شد.

وی در سال ۱۳۱۸ در شهرستان مهر استان فارس متولد شد و تحصیلات حوزوی خود را در نجف اشرف گذارند و شاگرد علمایی همچون امام خمینی (ره)، آیت الله لنکرانی، آیت الله صدرالدین بادکوی و آیت الله خوئی بود.

براساس این گزارش، حجت‌الاسلام سید عبدالنبی موسوی‌فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز داماد آیت‌الله سید ابوالحسن نوری است.

همچنین نزدیکان آیت الله نوری فوت این روحانی مجاهد به دلیل ابتلا به ویروس کرونا را رد کردند.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار