چاپ کد خبر: 35922
9 مهر 1399

ابتلای ۲۵ دانش‌آموز و چهار معلم به کرونا در بوشهر

به گزارش اول فارس، دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در صنوف جرم بوده و صنف‌هایی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند متخلف محسوب شده و با دستور دستگاه قضا کسب و کار آن‌ها پلمب و جریمه می‌شوند.

سعید کشمیری در ستاد استانی مقابله با کرونا، عنوان کرد: از آغاز بازگشایی مدارس در پانزدهم شهریورماه سال جاری تاکنون ۲۵ دانش‌آموز و چهار معلم در این استان به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

وی تصریح کرد: هنوز مشخص نیست که ابتلای این افراد به کرونا در مدرسه و یا از خارج از آن رخ داده‌ است.

کشمیری اضافه کرد: در صورتی‌که یک نفر در کلاس به کرونا مبتلا شود آن کلاس به مدت ۲ هفته و اگر ۲ کلاس به بیماری کرونا مبتلا شود آن مدرسه به مدت ۲ هفته تعطیل می‌شود.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر با اشاره به فعالیت یک‌هزار و ۳۹۷ مدرسه در استان بوشهر گفت: شاخص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این استان نسبت به گذشته بهتر شده و در زمان حاضر ۸۴ درصد مدرسه‌های فعالی که دانش‌آموز می‌پذیرند دستورالعمل‌های بهداشتی را به طور کامل رعایت و ۹۰ درصد از ماسک استفاده می‌کنند.

وی اضافه کرد: از اول شهریور تا چهارم مهرماه جاری و همزمان با بازگشایی مدرسه‌ها مراجعه به علت ابتلا به کرونا به مراکز درمانی در این استان افزایش یافته ولی شمار بستری‌ها به اندازه افزایش مراجعه نبوده‌است.

دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا در استان بوشهر ادامه داد: در زمان حاضر ۱۲هزار و ۵۰۰ نفر در استان بوشهر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۵۷۰ نفر نیز در اثر ابتلا به این ویروس جان باخته‌اند.

استان بوشهر در شرایط هشدار و قرمز

کشمیری افزود: در حال حاضر ۳۰۵ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند که از این شمار ۶۵ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته در بخش‌های کرونایی بستری شده‌ و استان نیز در شرایط هشدار و قرمز قرار دارد.

وی ادامه داد: استان بوشهر همانند سایر مناطق کشور سه موج بیماری را تاکنون داشته که با تصمیم‌های مناسب، استان موج اول را بدون هیچ آسیبی پشت سر گذاشته ولی موج دوم با شرایط سخت تری سپری شد و افزایش ۲۵ درصدی شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان نشان می‌دهد در ابتدای موج سوم بیماری قرار داریم.

سعید کشمیری اضافه کرد: با افزایش ابتلا، افزایش بستری‌ها را نیز خواهیم داشت و در زمان حاضر با یک روند افزایشی هشدار دهنده روبرو هستیم.

دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: براساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این استان در زمینه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به‌ویژه در اداره‌ها، مدرسه‌ها، بانک‌ها و حمل و نقل عمومی بهترین درصد را داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: نیروگاه اتمی بوشهر با وجود اینکه نیروهای خارجی در آن رفت و آمد می‌کنند ولی توانسته بیماری کرونا را مهار و مدیریت کند و در این ارتباط پارس جنوبی با بیشترین جمعیت شاغل عملکرد خوبی در برابر کرونا داشته زیرا تاکنون هیچ شرکت و صنایعی به سبب کرونا تعطیل نشده‌ است.

کشمیری بیان کرد: سازمان‌ها موظف‌ هستند نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط کارکنان سازمان خود نظارت مستمر و مناسب داشته باشند.

۳۷ مورد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: در حال حاضر ۳۰۷ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند.

سعید کشمیری اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۶۶ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شده‌اند.

وی گفت: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته ۴۰ مورد از بستری‌های بخش‌های کرونایی در استان بوشهر با حال خوب از بیمارستان مرخص شده‌اند که از این تعداد ۲۳ مورد مثبت قطعی بوده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: متأسفانه یک نفر از همشهریانمان روز دوشنبه و دو نفر نیز روز سه شنبه فوت ‌شده‌اند که تست کرونایشان امروز مثبت اعلام‌شده  و دارای بیماری زمینه‌ای فشارخون بالا، بیماری قلبی و سکته مغزی بوده‌اند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر با بیان اینکه هم‌اکنون ۳۷ مورد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند افزود: از این تعداد در حال حاضر ۱۷ مورد از آن‌ها با کمک دستگاه تنفس می‌کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: کل موارد مثبت از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان بوشهر تاکنون ۱۲۷۱۸ بوده است.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار