چاپ کد خبر: 3263
12 دی 1397
معاون دانشگاه شیراز:

اتوبوس‌های دانشگاه شیراز ایمن است

معاون اداری و مالی و سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه دانشگاه شیراز گفت: اتوبوس‌های مورد استفاده به عنوان سرویس در دانشگاه شیراز کمتر از شش سال عمر داشته و از ایمنی لازم برخوردار است و فعلا نیازی به بهسازی آنها نیست.

به گزارش اول فارس ،محمدحسین ستایش، وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی درون و برون شهری دانشگاه شیراز را مطلوب ارزیابی و اضافه کرد: هم‌اینک با استفاده از ۱۰ دستگاه اتوبوس درون شهری و ۱۵ دستگاه اتوبوس برون شهری جابه‌جایی دانشجویان درون و بیرون پردیس ارم و تردد بین شیراز و دانشکده‌های دامپزشکی و کشاورزی دانشگاه انجام می شود.

وی با بیان اینکه اتوبوس برون شهری این دانشگاه تابع ضوابط حاکم بر ناوگان حمل و نقل عمومی است، خاطرنشان کرد: جابه‌جایی دانشجویان دانشگاه شیراز توسط یک شرکت پیمانکاری معتبر انجام می‌‌شود که در تمام استان‌ها شعبه دارد.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه دانشگاه شیراز عنوان کرد: به طور مداوم معاینه فنی و نظارت مستمر بر ترمز و لاستیک اتوبوس‌های دانشگاه انجام می‌شود.

به گفته ستایش، اتوبوس‌های برون شهری دانشگاه که کار جا به جایی دانشجویان به دانشکده‌های دامپزشکی و کشاورزی را بر عهده دارند در جاده‌ای نسبتا ایمن و دو بانده تردد می‌کنند و خطری از بابت بروز مشکل در حین جا به جایی احساس نمی‌شود.

معاون دانشگاه شیراز عنوان کرد: اتوبوس‌های درون شهری نیز که در پردیس ارم فعال هستند برای جابه‌جایی دانشجویان مسیری شیب دار را باید طی کنند که که تلاش کرده‌ایم دائما آنها را کنترل و نظارت کنیم.

به گزارش اول فارس، با توجه به پراکندگی برخی دانشکده‌های دانشگاه شیراز، هر روز دانشجویان، کارکنان و اساتید این دانشکده‌ها با استفاده از اتوبوس مسیر شیراز تا محل دانشکده، واقع در باجگاه در محور شیراز اصفهان، را طی می کنند.

دانشجویان دانشگاه شیراز نیز برای تردد در پردیس این دانشگاه که در محوطه‌ای کوهستانی قرار دارد، با اتوبوس جا به جا می شوند.”منبع:ایسنا”

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار