چاپ کد خبر: 8621
18 خرداد 1398
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی جهرم خبر داد:

احداث بندر خشک ۱۰۰ هکتاری در منطقه ویژه اقتصادی جهرم

نشست پیگیری شروع عملیات اجرایی احداث دهکده لجستیک و بندرخشک جهرم با حضور رئیس کمیسیون عمران مجلس، مدیران کل لجستیک و دفتر مهندسی راه آهن کشور ، مدیرکل راه آهن فارس، فرماندار و نیز مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی جهرم در منطقه ویژه اقتصادی برگزار شد .

به گزارش اول فارس ، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی جهرم گفت : در این جلسه موضوع استقرار بندر خشک و تعیین مسیر خط راه آهن در محل منطقه ویژه اقتصادی جهرم بررسی شد. پیام فخرو افزود : این بندر خشک در محدوده فاز ۲ منطقه ویژه اقتصادی جهرم راه اندازی می گردد.

66

به گفته مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی جهرم ، با توجه به اینکه در بنادر اصلی کشور از جمله بندر شهید رجایی امکان نگهداری طولانی بار وجود ندارد ، دهکده لجستیک ( بندر خشک) به عنوان بنادر پشتیبان نقش بار انداز را ایفا می کند و کانونی برای توزیع بار خواهد بود.

دهکده لجستیکی محلی است که برای مدیریت فعالیت های مربوط به انتقال کالا ساخته می شود و افزون بر برخورداری از زیرساخت های لازم، می تواند نیازهای خدماتی را نیز برای انجام فعالیت های حمل و نقلی تأمین کند. خدمات گمرکی، امکانات مختلف ارتباطی و الکترونیکی، امکان تردد و رفت و امد اتوبوسی در داخل دهکده ، محوطه های پارک، تخلیه و بارگیری، رستوران، جایگاه سوختگیری و کارواش، خدمات مختلفی هستند که در یک دهکده لجستیک ارائه می شود .

منطقه‌ ویژه اقتصادی جهرم، یکی از پنج منطقه‌ ویژه‌ مصوب در استان فارس، در زمینی به حدود ۳۴۰ هکتار زیر نظر سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در قالب ۲ فاز در حال راه اندازی است .”منبع:ایرونیوز”

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار