چاپ کد خبر: 4249
16 بهمن 1397
در صحن علنی شورای شهر شیراز

اختلاف بر سر نام‌گذاری تقاطع جوادیه در شورای شهر شیراز بالا گرفت/ شهدای انقلاب تصویب شد

اختلاف بر سر نام‌گذاری تقاطع جوادیه به قهر و ویدئوچک کشید

به گزارش اول فارس از شیراز، عصر امروز در جلسه علنی شورای شهر شیراز، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر در اعتراض به رد مصوبه افزایش نرخ ورودی خودروها به میدان مرکزی میوه و تره‌بار از سوی فرمانداری گفت: مشکل ما با فرمانداری مربوط به یک مورد یا دو مورد رد مصوبه نیست و باید فرمانداری و هیئت تطبیق در ارتباط با شورای شهر توجیه شوند.

رئیس شورای شهر شیراز نیز نسبت به مواجه فرمانداری اعتراض کرد و در نهایت اعضای شورا بر این مصوبه خود اصرار کردند.

از حواشی این جلسه اختلاف‌نظر برخی از اعضای شورا بر سر انتخاب اسم تقاطع در حال احداث جوادیه در شهرک جوادیه بود که اعضای شورای شهر نسبت به تعداد رأی‌های موافق و مخالف به بحث پرداختند، این موضوع باعث شد رئیس شورای شهر دستور ویدئو چک را بدهد.

این اختلاف‌نظر باعث شد موسوی و پاک‌فطرت از موافقان نام‌گذاری به دلیل نظرات مخالف اعضای کمیسیون نام‌گذاری در زمان رأی‌گیری در صحن علنی، جلسه را به اعتراض ترک کنند.

شاید با کمی دقت سولماز دهقانی منشی شورا در زمان شمارش و اعلام رأی از این اختلاف‌ نظر جلوگیری می‌شد.

عبدالرزاق موسوی پس از چند دقیقه به صحن شورا بازگشت و با ناراحتی گفت: از ریاست کمیسیون نام‌گذاری استعفا می‌دهم.

وی ادامه داد: چرا افرادی که در کمیسیون رأی مثبت دادند در صحن شورا رأی دیگری می‌دهند، آیا ماجرای نام‌گذاری پل مقابل بیمارستان خدادوست را فراموش کردید، شعار ندهیم و به افکار عمومی احترام بگذاریم.

شهردار شیراز نیز ابراز داشت: از اعضای شورای شهر به‌عنوان کسانی که از آحاد مردم رأی گرفتند انتظار می‌رود که در جشن چهل‌سالگی انقلاب طبق قانون نام‌گذاری‌ها را انجام دهند.

رئیس شورای شهر شیراز پس از ویدئوچک گفت: فیلم واضح نبود و مجدد رأی‌گیری می‌کنیم.

با رأی‌گیری مجدد عنوان شهدای انقلاب برای تقاطع در حال احداث جوادیه در شهرک جوادیه به تصویب رسید.

یک‌فوریت طرح کمک به تیم فوتبال بانوان شیراز حاضر در لیگ برتر کشور نیز مصوب شد.

اعضای شورا با مساعدت مالی ۷۰۰ میلیونی و نیز به ازاء هر برد ۱۰۰ میلیون به تیم فوتسال لبنیات ارژن این شهر موافقت کرد.

در این جلسه رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورا خطاب به شهرداری شیراز ابراز داشت: نسبت به ایجاد آرامستان ویژه مشاهیر در مجاورت شهر شیراز در یکی از محورهای شمال و یا غرب شهر با رعایت اصول بهداشتی و سایر ضوابط قانونی اقدام شود.

نابسامانی در اجرای پروژه‌های حمل‌ونقل شهری شیراز

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر شیراز، اظهار داشت: تجربه و عملکرد ناموفق بسیاری از تقاطع‌های غیرهمسطح در هسته مرکزی شهر و تشدید ترافیک معابر منتهی به این تقاطع‌ها و ایجاد گره­‌های ترافیکی جدید در شیراز، شورای شهر و مدیریت جدید شهرداری را بر آن داشت که در ساخت تقاطع‌ها بازنگری اساسی صورت گیرد؛ از احداث برخی تقاطع‌ها مانند قصردشت نیز جلوگیری به عمل آمد.

 نواب قائدی ادامه داد: در رینگ‌های پیرامونی شهر، ورودی‌های اصلی و کمربندی شیراز بخصوص در محدوده شهرک‌های اقماری احداث تقاطع‌های غیرهمسطح اجتناب ­ناپذیر است که در برنامه­‌ها و اولویت‌­های عمرانی شورا و شهرداری نیز تکمیل تقاطع‌های این محورها مدنظر است.

 وی افزود: در بهبود معضلات ترافیکی همانند تمامی شهرهای موفق جهان، اولویت اصلی و تمرکز شورای پنجم و شهرداری بر توسعه، ساماندهی و هوشمندسازی سیستم حمل‌ونقل همگانی و توسعه حمل‌ونقل پاک قرار گرفته است.

قائدی گفت: طرح دوربرگردان­‌های غیرهمسطح بلوار چمران در دستور کار کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک قرار گرفت و مقرر شد معاونت حمل‌ونقل طرح‌­های پیشنهادی خود برای دوربرگردان­‌های چمران را بررسی نموده و ظرف مدت یک هفته طرح جایگزین پیشنهادی خود را همراه با نقطه نظرات و داده‌‌های موردنیاز مطالعات ترافیکی به مشاور طرح تحویل دهد اما متأسفانه این مصوبه کمیسیون در این مدت تقریباً ۲ ماهه محقق نگردید.

این عضو شورای شهر شیراز تصریح کرد: نابسامانی‌هایی در پروژه‌های خطوط BRT، مطالعات حمل‌ونقل همگانی یکپارچه، عامل چهارم و ناظر عالیه مطالعات جامع حمل‌ونقل، هوشمندسازی پارکینگ‌ها، اصلاح خصوصی‌سازی اتوبوس‌رانی و مسیرهای دوچرخه نیز مشاهده می‌شود و بروز تأخیرهای بسیار طولانی در مورد اجرای این پروژه‌ها این سؤال را به ذهن هر شهروندی می‌آورد که به راستی اراده‌ای برای اجرای این پروژه‌ها و بهبود اوضاع حمل‌ونقل شهر وجود دارد؟ و این حوزه نابسامان کی به سامان خواهد رسید؟

شیراز از المان‌های جذاب بصری و هویت‌بخش بی‌بهره است

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر شیراز با بیان اینکه نابسامانی فضاهای شهری ریشه در عدم پاسخگویی مناسب به توقعاتی که در طول تاریخ نسبت به شهرها ایجاد شده است دارد، اظهار داشت: در جوامع شهری، در راستای کاهش استرس‌ها و افزایش سلامت روحی و روانی شهروندان، توجه به تعلقات محیط شهری شهروندان مانند فضاها و عناصر طبیعی، المان‌ها، نورپردازی شهری و اماکن تفریحی، پارک‌ها و … و دعوت آن‌ها برای حضور در این مکان‌های شهری از شاخص‌های اصلی در برنامه‌ریزی است.

سیروس پاک‌فطرت ادامه دارد: نوروز نزدیک است و شهر ما همچنان از نورپردازی محیطی المان‌های جذاب بصری و هویت‌بخش و سایر عناصر ارتقا دهنده منظر شهری بدون بهره است.

این عضو شورای شهر شیراز افزود: پیشنهاد می‌کنم شهردار شیراز با حضور اعضا کمیسیون‌های شهرسازی و کمیسیون محیط‌زیست و سلامت، با توجه به اهمیت بحث و مطرح کردن برند شهرمان شیراز کارگروهی ویژه در این زمینه تشکیل و پس از تهیه نمودن سند راهبردی با مشارکت شهروندان و متخصصین، سریعاً به حل مشکلات موجود پرداخته و منظر شهرمان را درخور نام جهانی شیراز ارتقا دهند.”منبع: خبرگزاری فارس”

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار