در جریان بازید وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

ادعای دانشجویان علوم پزشکی در مورد سفر وزیر به لارستان

n83279629 72966182

به گزارش اول فارس ، یکی از دانشجویان معترض که خواست نامش فاش نشود ، روز دوشنبه به خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا گفت: دانشجویان علوم پزشکی لارستان قصد دیدار با وزیر را برای درخواست اجرایی شدن قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری و اعتراض به اختلاف حقوق بین پزشکان و پرستاران داشتند که با ممانعت مواجه شدند.
وی ادامه داد: اولین اقدام مسئولان اجازه ندادن به دختران برای خروج از خوابگاه بود که بعد از نیم ساعت حل شد، اقدام دوم فراهم نکردن سرویس به دانشگاه برای خوابگاه پسران بود، سومین اقدام بستن درهای دانشکده پرستاری بود، چهارمین اقدام تهدید روسای حراست و دانشکده پرستاری و تهدید به احضار به کمیته انضباطی بود و در آخر فرد دیگری خواستار خروج دانشجویان از بیمارستان به دلیل اینکه کارت دعوت ندارند! شد ، در حالی که کارت دعوتی اساساً در کار نبود.
این دانشجو با بیان اینکه دیدار وزیر بهداشت از دانشکده علوم پزشکی لارستان روز پنج شنبه بود، افزود: با وجود این همه فشار و ترس انداختن در دل دانشجویان باز دانشجویان از حق خود کوتاه نیامدند و در بیمارستان ماندند و با وزیر در حین افتتاح بیمارستان و مراسم صحبت کردند.
وی تصریح کرد: با وجودی که دانشجویان با مشکلات شدید از لحاظ آموزشی، فرهنگی و رفاهی مواجه هستند اما فقط می‌خواستند دو چیز را به وزیر بهداشت بگویند ، یکی پایان دادن به اختلاف درآمد بین پزشکان و پرستاران و کادر درمانی و دوم هم حمایت از معاون دانشجویی و فرهنگی وزیر بهداشت.

ادعاهای دانشجویان صحت ندارد 
برای بررسی صحت و سقم ادعاهای دانشجویان خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا با محمدحسین کریمی رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی به گفت‌وگو پرداخت.
وی با رد ادعاهای دانشجویان گفت: دانشکده پرستاری مانند پنج‌شنبه‌های دیگر تعطیل بود و اتفاق خاصی در این خصوص رخ نداده است. در روز بازدید وزیر بهداشت از دانشکده، هیچ گونه محدودیتی برای حضور دانشجویان در مراسم وجود نداشت و عکس‌های مراسم موید این موضوع است.
کریمی درباره تهدید دانشجویان توسط حراست افزود: هیچ‌گونه تهدیدی صورت نگرفته و فقط زمانی که دانشجویان پلاکارد در دست گرفتند به آنها گفته شد که از راه‌های منطقی به بیان اعتراض خود بپردازند.
کریمی درباره بسته شدن در خوابگاه دختران اظهار کرد: این اتفاق به هیچ وجه صحت ندارد و در همان زمان که این موضوع به گوش ما رسید مسئولان حراست با خوابگاه دختران تماس گرفته و این موضوع را پیگیری کردند و دیدند که صحت ندارد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در شب قبل از مراسم، تعدادی از دانشجویان که به دنبال متشنج کردن فضا بودند، مدعی شدند ، غذا کم آمده است و بعد پیگیری‌ها نشان داد که تنها سیب توزیع نشده است. صورت جلسات اتفاقات روز بازدید وزیر بهداشت در دست است و با توجه به آن ادعاهای دانشجویان صحت ندارد.
یادآور می شود : وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هفته گذشته به شهرستان‌های لارستان و جهرم سفر و چندین طرح بهداشتی و درمانی را افتتاح کرد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار