چاپ کد خبر: 34704
11 شهریور 1399

ارثیه جالب گاندی در یک صندوق کوچک پست پیدا شد! +تصاویر

7P59zIfG3m5m1ocfgZLbXhNBjtQJmF7odqLJC8bE 1
گاندی که در صندوق پستی در بریستول انگلستان یافت شده بود به حراج گذاشته شد. حراج‌های شرق بریستول برای فروش برخی از وسایل نمادین استفاده می‌شود، اما این یک اثر تاریخی متفاوت است. تصور می‌شود که حداقل ۲۰ هزار دلار ارزش داشته باشد، عینک گاندی انسان‌دوست در جمعه شب و اوایل این ماه به خریدارش تحویل داده می‌شود. متأسفانه خبر بد برای خریدار احتمالی این عینک این است که حراج آخر هفته برگزار نمی‌شود. بنابراین در این زمینه کاری غیرمعمول انجام دادند، از یک پاکت سفید ساده برای محافظت از عینک استفاده کردند. اندرو هندریکس گفت: «عینک گاندی به همان اندازه که گیتار جیمی هندریکس نمادین بود برای ما مهم است.» وی به نقل از بی‌بی‌سی نیوز گفت: «یکی از کارمندان من این عینک را به من داد و گفت که یادداشتی وجود دارد که می‌گوید این عینک متعلق به گاندی است.»

یک یادداشت کوتاه همراه با یک نکته قابل‌توجه وجود داشت: این عینک متعلق به گاندی است، و روی آن نوشته شده با من تماس بگیرید. استو گمان می‌کرد که او شاهد چیزی واقعاً ویژه است. عینکی با روکش طلا که پس از بررسی‌ها تائید شد که عینک گاندی است. وی اضافه کرد: «این عینک احتمالاً یکی از اولین عینک‌هایی است که وی استفاده می‌کرده است. استو معتقد است که این عینک احتمالاً مهم‌ترین یافته‌ای است که ما تاکنون به‌عنوان یک شرکت‌کننده در حراج داشته‌ایم. 

a

گاندی در سال  ۱۸۶۹ در هند به دنیا آمد تا قلب‌ و ذهن‌های مردم جهان خواهان صلح را تسخیر کند. او به خاطر روش غیر خشونت‌آمیزش بین همه مردم شناخته شده ‌بود و به مخالفت با حکومت بریتانیا در هند پرداخت. گاندی در ژانویه ۱۹۴۸ در دستان ناتورام گودسه درگذشت. این اتفاق در باغ خانه بیرلا در دهلی‌نو، جایی که وی چند ماه آخر عمرش را در آنجا گذرانده بود رخ داد. این خانه اکنون به موزه‌ای تبدیل شده که گاندی نام دارد و کاملا مختص اوست.

در سال ۱۹۸۲ فیلم  گاندی نیز تولید شد. این فیلم به کارگردانی مرحوم سر ریچارد آتتنبورو و با بازیگری سر بن کینگزلی تولید شد. بسیاری از افراد معرفی این چهره را الهام‌بخش می‌دانستند. این فیلم برنده ۸ جایزه اسکار شد، ازجمله این جوایز یک جایزه برای نقش آفرینی کینگزلی بود. 

aa

این عینک از نوع عینک‌های معمولی است و دارای دسته‌هایی از جنس طلا و شیشه‌های تجویز شده برای گاندی است. یک نوار آبکاری شده با طلا در قسمتی که روی بینی قرار می‌گیرد نیز وجود دارد.این عینک بخش مهم و تا حدودی نمادین از ظاهر کلی گاندی را تشکیل می‌داد . برای همه آشکار است که او غالباً به زوج‌های پیر و کسانی که به کمک نیاز داشتند کمک می‌کرد.

این شیء فوق‌العاده از کجا آمده‌ است؟ عموی این فروشنده که برای شرکت نفت بریتانیا کار می‌کرد هنگامی‌که در دهه ۱۹۲۰ و در  ۳۰ سالگی‌اش از آفریقای جنوبی دیدن می‌کرده گاندی را ملاقات کرده است. گاندی پس از کمک به او در یک موضوع ناشناخته، عینکش را به او داد و این عینک به یک میراث خانوادگی تبدیل شد. پس ‌از آن، در آفریقای جنوبی و در سال ۱۹۱۴ بود که نام ماهاتما گاندی را شنید.

او گفت: «من به این آقا تلفن کردم  و او گفت اگر عینک متعلق به گاندی نیست، آن‌ را دور بیندازید.» وی افزود: «با دریافت این خبر به گذشته و زمانی که گاندی را ملاقات کردم برگشتم، خبرها حاکی از آن است که فروشنده این عینک بعد از شنیدن این خبر بسیار هیجان‌زده شده است.»

این حراج جمعه هفته جاری به‌صورت آنلاین انجام می‌شود، در زمان نوشتن این خبر قیمت عینک ۶۵۰۰۰ پوند ارزش گزارش شده است. بنا بر گزارش‌ها، استو امیدوار است که عینک گاندی را در موزه قرار دهند که همه بتوانند آن را با چشمان خودشان ببینند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس سه شنبه , ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹

درود به روان پاک آزاد مرد ومبارز گاندی بزرک

آخرین اخبار