چاپ کد خبر: 28586
4 خرداد 1399

از پرونده فروش داروی تقلبی مب‌ترا در شیراز چه خبر؟

n00028655 b

به گزارش اول فارس به نقل ار  فانا، اواخر آبان ماه ۹۸ شرکت رُش پارس با انتشار بیانیه‌ای از فروش داروی مب‌ترای غیراصل و تقلبی در شیراز (از طریق داروخانه دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شیراز) در سال ۱۳۹۳ خبر داد و اعلام کرد که طبق نتایج آزمایشات، این دارو محصول رُش نبوده، فاقد ماده موثره ریتوکسیماب و اصالت بوده و از طریق کانال‌های وارداتی رسمی و تحت کنترل وارد کشور نشده بود.

در واکنش به این خبر ابتدا سلیمان محمدی سامانی رئیس وقت دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت که موضوع فروش داروی تقلبی در شیراز در حال پیگیری در دادگاه است.

محمدجواد خشنود ، که بعدا در سال ۱۳۹۷ ” معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز” شد نیز تاکید کرد که با متخلفان در هر سمت و رده برخورد می‌شود.

حال بعد از گذشت چندین ماه از انتشار این خبر، و انجام تغییرات متعدد مدیریتی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز باید دید سرنوشت این پرونده به کجا رسیده است؟

**

*توضیح خبر: دکتر محمد جواد خشنود معاون سابق غذا و داروی داشنگاه علوم پزشکی شیراز با ارسال یادداشتی  به اول فارس تصریح کرد: با توجه به ابهاماتی که این خبر ایجاد کرده است به اطلاع می رساند که این موضوع در زمان معاونت بنده در حوزه غذا و دارو در دانشگاه علوم پزشکی شیراز نبوده و مربوط به سالهای ۹۳ تا ۹۵ بوده و بنده در شهریور۱۳۹۷ بعنوان معاونت غذا و دارو منصوب و در اسفند ۱۳۹۸ بنا به دلائل دیگری برکنار شدم که شرح آن موجود است و نقش یا اتهامی در موضوع” مب ترا “نیز متوجه اینجانب نبوده است. نظر به ابهامات احتمالی ناشی از این خبر ، لازم است اصلاحات مقتضی  معمول گردد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار