چاپ کد خبر: 33739
14 مرداد 1399

اعلام آخرین وضعیت استان فارس از نظر کروناویروس در ۲۴ ساعت گذشته

hemmmti1459

آمارهای مربوط به آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس نشان می دهد با مرگ ۱۳ هم استانی دیگر طی روز گذشته، مجموع آمار جانباختگان این بیماری در استان به ۵۵۹ نفر رسیده است.

به گزارش اول فارس از شیراز، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام این آمار در استودیو سلامت فارس، از انجام ۲۲۰ هزار و ۸۴۱ مورد تست در آزمایشگاه های تشخیصی مولکولی استان از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون خبر داد و افزود: بر اساس بررسی ها، ابتلای ۳۴ هزار و ۴۵۲ نفر به قطعیت رسیده است.

 دکتر «عبدالرسول همتی» همچنین با اعلام موارد بیماران مشکوک و یا دارای علامت که در مراکز درمانی استان بستری هستند، عنوان کرد: از مجموع هزار و ۱۲ بیمار بستری، ۱۰۱ بیمار در بخش مراقبت های ویژه بستری بوده و شرایط آن ها وخیم است.

او از بهبودی ۳۰ هزار و ۵۱۸ مبتلا به کروناویروس در فارس خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

دکتر همتی با تاکید بر این توصیه مهم که «شیرمادر»، مهمترین و موثرترین ماده غذایی برای نوزاد و دارای اجزای ایمنی بی نظیری است که از مادر به نوزاد منتقل می شود، افزود: شواهد علمی برای وجود ویروس کرونا در شیر مادر هنوز گزارش نشده و استفاده از شیر مادر حتی برای نوزادانی که دارای مادر مشکوک یا مبتلا به کرونا است نیز توصیه می شود.

مادران با کمال اطمینان می توانند پس از رعایت شیوه نامه های بهداشتی مربوط به شیردهی، نظیر استفاده از ماسک و شُستن دست ها پیش و پس از زمان شیردهی، به نوزاد خود شیر بدهند.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، همچنین به مردم رعایت اصول بهداشتی، استفاده از ماسک، شستشوی مرتب دست ها و پرهیز از حضور غیرضروری در تجمعات نیز توصیه کرد.

عضوکانال اول فارس در واتساپ شوید

%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار