چاپ کد خبر: 37254
9 آبان 1399

اعلام وضعیت قرمزِ بحرانی و قرنطینه کامل شهرستان مرودشت

بستری هر ساعت یک بیمار جدید کرونایی در مرودشت

اول فارس : معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مرودشت گفت:با مرگ بیش از ۱۰۰ شهروند مرودشتی و ابتلای بیش از ۲۲۱۰  نفر به بیماری کشنده کرونا در شهرستان، از فردا شنبه (دهم آبانماه ۹۹) وضعیت شهرستان را وضعیت قرمزِ بحرانی اعلام می کنم و با تصمیم مشترک شورای تامین، ستاد مقابله با بیماری کرونا و اتاق اصناف، شهرستان مرودشت را به صورت کامل در قرنطینه خواهیم برد.

براساس این گزارش ، رهام‌ پیکری افزود: آخرین آمار مبتلایان و فوت شدگان به بیماری کرونا خبر از واقعیت هولناکی با عنوان وضعیت قرمز در مرودشت می دهد، وضعیتی که شاید با بی دقتی مردم و کندی مسئولین در تصمیم گیری ها ایجاد شد. اما به هر حال مسئله قابل توجه این است که مرودشت از فردا به صورت کامل در قرنطینه قرار دارد.

تعطیلی بازار و مشاغلی که رئیس ستاد پیشگیری از ویروس کرونا شهرستان که با جدیت از آن یاد میکند و میگوید: با کمک مردم و مسئولین آن را اجرایی میکنیم.

فرماندار ویژه شهرستان عنوان کرد: بحران کرونا امروز در کشور به ویژه در مرودشت به وضعیت قرمز رسیده است و ما به هیچ عنوان اجازه نمیدهیم به دلیل عدم رعایت عده ای خاص سلامت مردم شهرستان مرودشت با خطر جدی روبرو شود.
رئیس شورای تأمین شهرستان مرودشت همچنین گفت: اجازه نمیدهیم ناقلین بیماری به شهرستان وارد شوند و امیدواریم مردم فهیم شهرستان نیز در این زمینه برای خروج از وضعیت قرمز با ما همراهی کنند.
، فرماندار شهرستان با اشاره به تعطیلی اصناف و مشاغل غیر ضروری گفت: از فردا(۱۰ آبانماه) تمامی اصناف و مشاغل غیر ضروری همانند فروردین ماه ۹۹ تعطیل خواهند بود و به جز داروخانه ها،نانوایی ها و سوپرمارکتها هیچ صنفی از صنوف و مشاغل، حق هیچگونه فعالیت و خدماتی را به هیچ عنوان نخواهند داشت و در صورت مشاهد با متخلفان بصورت قهری برخوردی جدی خواهیم کرد و عامران و متخلفان به دادستانی معرفی خواهند شد.

رهام‌پیکری در خصوص اعلام‌تعطیلی ادارات نیز گفت: اداراتی که به تشخیص شورای تأمین و ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا ضروری تشخصی داده می شوند نیز با ظرفیت معین فعالیت کرده و مابقی کارمندان در دورکاری و مرخصی خواهند بود.
مقام عالی دستگاه اجرایی دولت در شهرستان همچنین خاطرنشان کرد:تمامی بازارها در همه بخش های پنجگانه، از جمله:بازارهای محلی، بازارهای سنتی و بازارچه ها تعطیل خواهند بود و نظارت پیگیری بر حُسن اجرای کامل مقررات بر عهده بخش داران خواهد بود.
وی همچنین گفت: در این مدت اصنافی که به ارائه کالاهای ضروری نظیر مواد غذایی، پروتئینی و بهداشتی می پردازند اجازه فعالیت خواهند داشت.
پیکری در پایان گفت: سلامت مردم مهم ترین اولویت و خط قرمز ما در شرایط کنونی است و اگرچه تعطیلی اصناف مشکلاتی برای کسبه ایجاد میکند اما امیدواریم با تعامل و همراهی که بین مردم ایجاد شده است بتوانیم بخشی از این مشکلات را کاهش دهیم.

بستری هر ساعت یک بیمار جدید کرونایی در مرودشت

رئیس  شبکه بهداشت درمان و آموزش شهرستان مرودشت به شکستن رکورد بستری‌های روزانه در شهرستان مرودشت اشاره کرد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵ بیمار کرونایی با وضعیت جسمانی وخیم در بیمارستان شهید مطهری مرودشت بستری شده اند که این بالاترین میزان بستری روزانه از ابتدای اپیدمی کرونا است.
مجیداکبرزاده افزود: این در حالی است که تنها ۳۵ درصد مردم شهرستان شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند و شلوغی بازار و رفت‌و‌آمد‌های غیر‌ضروری حکایت از آینده‌ای تلخ دارد که تنها با تغییر رفتار مردم می‌توان از آن پیشگیری کرد.
وی اضافه کرد: جابه‌جا کردن این رکورد اعلام می‌کند که کرونا در شهرستان مرودشت به وضعیت خطرناکی رسیده است و این خطر تک‌تک همشهریان را تهدید می‌کند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت گفت: در شرایطی که ظرفیت بخش‌های کرونایی بیمارستان شهید مطهری مرودشت تکمیل شده است تعدادی از این بیماران باید در صف انتظار بستری برای دریافت خدمت درمانی قرار گیرند.
اکبرزاده افزود: با توجه به وضعیت قرمز کرونا در مرودشت و شیوع همه گیری این بیماری، تعداد تخت‌ها و تجهیزات بیمارستان جوابگوی بیماران نخواهد بود، بنابراین از مردم می‌خواهیم در منزل بمانند و درصورت لزوم برای خروج از منزل همواره پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

عضو کانال اول فارس در واتساپ شوید

واتساپ

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

کورش ۲۵۰۰ جمعه , ۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۶

سلام از مردم فهیم مرودشت عاجزانه خواهش میکنم که پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند چون اگر رعایت نکنند حق انهایی که رعایت میکنند و کرنا میگیرند به گردن انها است و باید در ان دنیا جوابگو باشند یا حق

آخرین اخبار