چاپ کد خبر: 7958
4 خرداد 1398
مدیر بورس منطقه‌ای استان فارس گگفت:

افزایش معاملات اردیبهشتی در بورس فارس

مدیر بورس منطقه‌ای استان فارس با ارائه آمار معاملات اردیبهشت امسال و مقایسه آن با سال گذشته، از افزایش حجم سهام معامله شده خبر داد.

به گزارش اول فارس، کرشمه ترابیان شنبه چهارم خرداد گفت: اردیبهشت امسال، تعداد هزار و ۲۸۶ میلیون سهم در بورس منطقه‌ای فارس داد و ستد شد .

او با یادآوری اینکه اردیبهشت امسال بورس ۲۲ روز کاری را تجربه کرد، گفت: مقایسه تعداد سهام و اوراق مشارکت معامله شده امسال نسبت به آمارمشابه سال گذشته نشان می‌دهد حجم سهام معامله شده ۸۰۵درصد و ارزش ریالی معاملات ۳۸۱ درصد افزایش داشته است .

مدیر بورس منطقه‌ای فارس افزود: متوسط ارزش روزانه خرید و فروش سهام طی این مدت ۱۵۶۲۲۱ میلیون ریال بوده است .

کرشمه ترابیان مدیر بورس فارس

ترابیان ادامه داد: بررسی ترکیب معاملات انجام شده حاکی از آن است که ۴۸ درصد ارزش معاملات مربوط به خرید سهام و ۵۲ درصد به فروش سهام اختصاص داشته و در این مدت ۱۶۴۳ کد سهامداری جدید ایجاد شده است .

او گفت: در حال حاضر تعداد شرکت‌های استانی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار ۲۳ شرکت است که از این میان ۵شرکت در بازار اول، ۱۰ شرکت در بازار دوم و ۸ شرکت در فرابورس قرار دارند .

ترابیان همچنین خاطرنشان کرد: در یک ماهه اخیر ۲۶ شرکت کارگزاری خدمات لازم را به سهامداران و متقاضیان ارائه داده اند که سرانه معاملات هر کارگزاری طی این مدت ۱۳۲ هزار و ۱۸۷ میلیون ریال و سرانه معاملات روزانه هر کارگزار ۶۰۰۸میلیون ریال بوده است .

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار