چاپ کد خبر: 28390
1 خرداد 1399

افزایش نگران کننده ابتلای کودکان به کرونا در یکی از شهرستان های استان فارس

رییس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: ۱۰ کودک جهرمی فقط در یک هفته اخیر به کرونا مبتلا شده‌اند و افزایش آمار ابتلای کودکان نگران کننده است.

کرونا در کودکان

به گزارش اول فارس، رییس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: آمار ابتلا به کرونا در این شهرستان در حالی رو به افزایش است که درصد نسبتاً زیادی از مبتلایان جدید از کودکان و سالمندان هستند و احتمال افزایش تعداد بیماران بستری، خطری است که جهرم را تهدید می‌کند.

محمد رحمانیان افزود: ۱۰ کودک جهرمی فقط در یک هفته اخیر به کرونا مبتلا شده‌اند و افزایش آمار ابتلای کودکان نگران کننده است.

او اظهار داشت: کودکان به واسطه تماس بیشتری که با اجسام و محیط دارند به آسانی در خطر ابتلا به این بیماری هستند و می‌توانند از دسته ناقلان بی‌علامت به حساب آیند.

رحمانیان گفت: از خانواده‌ها تقاضا داریم تا آنجا که می‌توانند از بردن کودکان خود به محیط‌های مختلف خودداری کنند.

به گفته  رییس دانشگاه علوم پزشکی جهرم، با توجه به نامشخص بودن ماندگاری این ویروس در محیط زندگی و جامعه، بهترین راه برای کنترل و پیشگیری از این ویروس تغییر الگو‌های رفتاری است.

او تصریح کرد: مردم باید این موضوع را قبول کنند که روال زندگی مانند پیش نیست و کاهش دورهمی‌ها، میهمانی‌ها و عدم حضور در تجمعات مهم‌ترین اقدام برای مقابله با کرونا ویروس است.

بر اساس این گزارش، در یک هفته اخیر ۱۰ کودک ۲ تا ۶ سال در جهرم به کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد چهار نفر دو و سه ساله بوده‌اند.

عضوکانال واتساپ اول فارس شوید%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE 1

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار