چاپ کد خبر: 6597
7 اردیبهشت 1398
نماینده شیراز در مجلس اعلام کرد

افشای حق وحساب گرفتن شرکت های عسلویه از نیروهای بومی فارس و شیراز

شرکت های عسلویه ،نیروهای بومی فارس و شیراز را با گرفتن حق حساب استخدام می کنند/80 درصد مراجعان به دفاتر نمایندگان بیکاران و بدهکاران هستند

نماینده شیراز در مجلس با انتقاد از عدم به کارگیری نیروهای بومی فارس توسط شرکت های فعال در عسلویه گفت: اگرچه استان فارس و شهر شیراز خسارت بسیاری از بخش های عسلویه را پرداخت می کند اما کارخانه و شرکت های این منطقه مراجعان اشتغال بومی استان فارس و شهر شیراز نمی پذیرد.

به گزارش اول فارس به نقل از ایلنا ، علی اکبری در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور رئیس و اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی برگزار شد گفت: کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی توانسته با توزیع مناسب اعتبارات به خوبی به وظیفه ذاتی خود عمل  عمل کند.

نماینده شیراز در مجلس با انتقاد از عدم تخصیص اعتبار به دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: اختصاص در آمدهای این دانشگاه به پرداخت حقوق کارکنان از مشکلاتی است که با آن مواجه هستیم.

عضو فراکسیون امید با بیان اینکه رفتار بانک ها با تولید کنندگان  اجازه رونق تولید را به واحدهای صنعتی و تولیدی نمی دهد ادامه داد: طبق بازدیدی که از چند واحد صنعتی داشتم شاهد تعدیل نیرو در این بخش ها بودم بطوریکه این مراکز به دلایل مشکلات متعدد تعداد نیروهای خود را از ۴۰۰ نفر به ۴۰ نفر کاهش داده اند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه ۸۰ درصد مراجعین به دفاتر نمایندگان بیکاران و بدهکاران هستند افزود: این در حالیست که این اتفاق روز به روز در حال گسترش و افزایش است.

 به گفته وی آماری که از نرخ بیکاری توسط مسئولان ارائه می شود صحیح نیست و نیازمند تجدید نظر است.

نماینده شیراز در مجلس با بیان اینکه منابع صندوق بیمه کشاورزی کم و ناچیز است ادامه داد: اتفاقاتی و حوادث غیر مترقبه متمانند سیل، سرمازدگی و …. سبب می شود که بسیاری از کشاورزان به دلایل متعددی متضرر شوند در نتیجه در جهت بهبود وضعیت این قشر نیاز است تا منابع صندوق بیمه کشاورزی افزایش یابد.

  وی بیان کرد: از آن جا که حادثه سیل سبب شد که به استان فارس و شهر شیراز خسارت سنگینی وارد شود بنابراین در شرایط فعلی نیاز است تا با دید کلان و یکپارچه  به موضوع سیل بنگریم.

نماینده شیراز در مجلس با اشاره به اینکه بخشی از گرانی شهر شیراز ناشی از حمایت و پشتیبانی از منطقه عسلویه است ادامه داد: در سال های گذشته اولویت اشتغال واحدهای تولیدی با نیرو های بومی به تصویب مجلس رسید.

عضو فراکسیون امید خاطر نشان کرد: اگرچه این موضوع را بارها به وزیر نفت مطرح کردم اما متاسفانه هیچ اقدامی در عمل انجام نشد بطوریکه شرکت ها و واحدهای تولیدی این منطقه تنها با گرفتن حق حساب از افراد نیروهای بومی استان را به کار می گیرند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار