چاپ کد خبر: 16516
10 آبان 1398

امام‌جمعه شیراز: به بهانه اختلاف‌سلیقه سیاسی افراد کارآمد را کنار می‌گذارند

انتقاد امام‌جمعه شیراز از اعمال سلیقه سیاسی در حذف افراد کارآمد

به گزارش اول فارس ، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در ابتدای خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) در مورد حقیقت ایمان اظهار داشت: گاهی اوقات رفتار ما با کسانی که جذب مؤمنان می‌شوند، رفتار مناسبی نیست و آن‌ها را از خود می‌رانیم.

امام‌جمعه شیراز افزود: باید بدانیم بهشت برای همه انسان‌ها جا دارد لذا کمک کنیم آن‌ها نیز به مراتبی از ایمان برسند.

دژکام با بیان اینکه مرحله بعدی ایمان، مرحله تصدیق است، افزود: یعنی از اعماق قلب دستورات الهی را بپذیریم و تصدیق قلبی، حقیقت و کمال ایمان است.

امام‌جمعه شیراز با اشاره به‌روز بسیج دانش‌آموزی نیز ادامه داد: به احترام یک نوجوان ۱۳ ساله روز بسیج دانش‌آموزی نام‌گذاری شد اما باید دید ما در قلب خودمان این شهید را قبول داریم یا نه؟

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: ما لحظه‌ای باور داریم که شهید فهمیده زنده است که قلبا به «عند ربهم یرزقون» باور داشته باشیم.

دژکام همچنین گفت: رهبر انقلاب فرمودند وجود شهید حججی دلیل بر این است که انقلاب اسلامی همچنان قادر است چنین نسلی را تربیت کند و کسانی امروز در کسوت بسیج دانش‌آموزی نیز می‌آیند، بخشی از جریان انقلاب هستند.

*تقابل اسلام آمریکایی و انقلابی در دوران انتظار

وی با اشاره به شهادت امام حسن عسکری (ع) اظهار داشت: پس از ایشان جریان غیبت امام معصوم و بحث انتظار پیش‌آمده که در تاریخ مسلمین و شیعیان بسیار مهم است.

امام‌جمعه شیراز ادامه داد: ۲ دیدگاه در مورد انتظار وجود دارد که یکی خواهان اسلام آمریکایی و دیگری خواهان اسلام انقلابی است.

دژکام تصریح کرد: اسلام آمریکایی در دوران انتظار خواهان بی‌تفاوتی مسلمانان است چراکه می‌خواهند بخورند و ببرند و ما هم ساکت باشیم؛ در طرف دیگر اسلام انقلابی است که اسلام مبارزه با استکبار و بی‌عدالتی است و طبیعتاً خوشایند دنیای استکبار نیست و این ۲ نوع برداشت از دین است.

وی همچنین گفت: باید دید ما در دوران انتظار چه وظیفه‌ای داریم که امام راحل مسیر را برای منتظران واقعی ترسیم کردند و همین مسیر را جانشین معظم وی رهبر انقلاب، این راهبرد را تأکید و تقویت کردند و آن راهبرد خدمت به مردم است.

*کوتاهی مدیران مردم را خسته می‌کند

این استاد دانشگاه دست روی دست گذاشتن و مجال را برای مظلومیت اهل‌بیت (ع) و دوستداران ایشان فراهم کردن را کار اشتباهی دانست و افزود: باید در راستای خدمت به مردم، تلاش‌های مستمری شکل گیرد و نباید گذاشت مردم مسلمان در فقر بمانند و دست روی دست گذاشت.

دژکام با بیان اینکه سپاه خدمت به مردم را شروع کرده اما این وظیفه ذاتی سپاه نیست، اظهار داشت: انتظار ما از دولت این است که آنان قبل از سپاه تمام تلاش خود را کرده باشند و نکند کوتاهی و بی‌فکری یک مسئول، مردم را خسته کند لذا آن‌هایی که به امام زمان (عج) اعتقاد دارند، بیدار شوند.

وی با بیان اینکه مدیران باید بدانند پشت میز نشستن فرصت خوش‌گذرانی نیست، افزود: این یک امتحان است که ببینیم چقدر می‌خواهیم خدمت کنیم؛ آن‌هم برای مردمی که همه زندگی خود را برای اسلام فدا می‌کنند.

امام‌جمعه شیراز ادامه داد: گرانی‌هایی که تحمیل می‌شود، خاطر انسان را رنج می‌دهد و مدیران باید قبل از دیگران این مسائل را درک کرده و برای کاهش آلام مردم تلاش کنند.

*آقایان! دست از این کارها بردارید

دژکام در ادامه خطبه‌ها با انتقاد شدید از کسانی که به بهانه اختلاف‌سلیقه سیاسی، افراد کارآمد را کنار می‌گذارند، بیان کرد: برخی وقت‌ها یک مدیر مجاهدانه کار خود را انجام می‌دهد اما صرف اختلاف‌سلیقه سیاسی و جناحی باعث می‌شود که مردم از وجودش محروم شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس خطاب به این دسته از مدیران گفت: آقایان دست از این کارها بردارند، هرچه انقلاب ضربه خورده به خاطر همین تفکرات بوده است.

وی ادامه داد: گاهی فردی اظهار عقیده‌ای کرده و به هر دلیلی ما با آن موافق نیستیم، لذا دستور حذف و کنار گذاشتن وی را صادر می‌کنیم که بنده به کسانی که این کارها را انجام می‌دهند، می‌گویم که این کارها به نفع آن‌ها نیست.

امام‌جمعه شیراز با تأکید بر اینکه باید اجازه داد کسی که خدمت می‌کند، کار خود را انجام دهد، افزود: ما فرد کارآمد را کنار می‌گذاریم و بعد یک آدم ضعیف را به بهانه اینکه هم‌فکر است، می‌آوریم و جای آن فرد کارآمد قرار می‌دهیم غافل از اینکه چوبش را جای دیگری خواهیم خورد.

دژکام در جمع‌بندی این بخش از سخنان خود تصریح کرد: خدمتگزاران را باید گذاشت باکمال قدرت کار کنند تا مردم احساس کنند کسی برای آن‌ها دل می‌سوزاند.

*دولت گام چهارم کاهش تعهدات برجام را بردارد

وی در ادامه خطبه‌ها به گام چهارم کاهش تعهدات برجامی نیز اشاره کرد و گفت: سه مرحله تعهدات خود را کاهش دادیم و گام چهارم تقریباً پوسته‌ای از برجام باقی می‌گذارد و طبق مفاد برجام حق پیدا می‌کنیم که کارهای دیگر را انجام دهیم.

امام‌جمعه شیراز افزود: هفته آینده گام چهارم باید برداشته شود لذا به مدیران می‌گوییم در این مسیر که مسیر عظمت و سربلندی ایران است به‌هیچ‌وجه تردید نکنند و حتماً گام چهارم را نیز بردارند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار