چاپ کد خبر: 12775
15 شهریور 1398

امام جمعه شیراز:مومن نباید طوری رای دهد که زمینه را برای فاسد فراهم کند

امام جمعه شیراز گفت: امروز به حمدالله نشانه‌های مومن و ایمان داشتن در جامعه وجود و بروز دارد اما باید تلاش کنیم که این نشانه‌ها را پررنگ تر و نمایان تر کنیم.

به گزارش اول فارس، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه ۱۵ شهریور شیراز در ادامه بیان نشانه‌های ایمان و مومن که در خطبه‌های نماز جمعه هفته‌های گذشته مطرح کرده بود، با اشاره به روایتی از ائمه معصومین، ۵ نشانه دیگر مومن را یادآور شد.

وی گفت: یکی از نشانه‌های مومن، قبول داشتن ۵۱ رکعت نماز واجب و مستحب در شبانه روز است، در هیچ یک از فرق و مذاهب عدد نمازها در یک شبانه روز به ۵۱ نمیرسد.

امام جمعه شیراز، زیارت اربعین، داشتن انگشتر در دست راست، مالیدن پیشانی به خاک و بلند گفتن بسم الله الرحمن الرحیم، را چهار نشانه دیگر مومن بیان کرد.

آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: همه باید تلاش کنیم طوری زندگی را تنظیم کنیم که روز قیامت سربلند باشیم.

او با اشاره به قرار داشتن در هفته امر به معروف و نهی از منکر، جملاتی از حضرت امام حسین(ع) یادآور شد و تاکید کرد که وظایف مومنان در این سخنان تبیین شده است.

امام جمعه شیراز با توصیه به اقامه نمازهای مستحب، تاکید کرد که یکی از تفاوت های شیراز با سایر شهرها، تاکید مردم این شهر بر اقامه نمازهای مستحب بوده که باید برای تداوم این ویژگی تلاش کرد.

او گفت: اینکه شیراز میگویند در قله فرهنگ است به دلیل ویژگیهای این شهر بوده، باید دیگران این ویژگیها را یاد بگیرند؛ شیراز شهر آرامش متانت، تحمل، اگر جایی داریم لطمه میخوریم باید ببینیم چه شده است.

78965

امام جمعه شیراز با بیان اینکه حضرت امام حسین(ع) در مقابل دعوت والی مدینه برای بیعت با یزید، مطالبی را بیان فرمودند، گفت: امام حسین(ع) حاکم شدن فردی مانند یزید بر مسلمانان را بدترین وضع برای جامعه اسلامی می‌داند، ما همیشه باید مراقب باشیم که میدان حکومت را به چنین افرادی نسپاریم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تاکید کرد: وقتی بنا می‌شود حکومت را با رای مردم اداره کنیم وظیفه مردم در این موضوع سنگین تر می‌شود؛ الان وضعیت ما در نظام اسلامی اینگونه است که تمام مدیران و مسئولان مستقیم یا غیرمستقیم توسط مردم انتخاب می‌شوند.

امام جمعه شیراز تصریح کرد که مومن نباید طوری رای دهد که مجال را از مومن گرفته و زمینه را برای غیرمومن و فاسد فراهم کند؛ اگر امروز توجه به این مسائل نداشته باشیم ضررخواهیم کرد.

آیت الله دژکام با بیان اینکه بسیاری از مومنان در جامعه ما فقه را تنها مسائل مربوط به طهارت و نماز و روزه و … میدانند، بسیاری از مسائل زندگی را مباحث فقهی دانست و گفت: حضرت امام حسین(ع) حاکم شدن یک غیرمومن بر جامعه اسلامی را حرام می‌داند؛ حکومت دادن به فاسق بر مومنان و مسلمانان حرام است. نمی‌توان گفت مسلمان و پیرو امام حسین هستیم اما زمینه را برای حضور یک فاسق در یک مسئولیت فراهم کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با تصریح اینکه امروز ایام فریاد زدن علیه تمام منکرات است، گفت: اگر منکرات در جامعه رواج یافت، جامعه استحاله شده و ما به وضعی می‌افتیم که عده‌ای میخواهند برایمان تعیین تکلیف کنند، برای جامعه ما باید مومنان تعیین تکلیف کنند نه چهار نفری که از غرب تقلید کرده و از آنان خط میگیرند.

او گفت: این ملت همانطور که در چهل سال انقلاب پای اسلام و شریعت اسلام ایستاده منبعد هم در مقابل انحرافات خواهد ایستاد. مهم اینست که در مجالس امام حسین عهد کنیم تا در هر انتخابات کسی را به میدان مدیریت بفرستیم که در چهارچوب دین و اسلام و شرعیات رفتار کرده و خائن به مردم نباشد.

امام جمعه شیراز با یادآوری اینکه قبول مسئولیت توسط غیرعادل بر خودش حرام است، گفت: کسی که مسئولیتی قبول کرده یا قاضی میشود باید عدالت داشته باشد، باید مراقب خودش باشد؛ کسی که مدیر می‌شود یا به دنبال کسب رای برای ورود به مجلس است، باید عادل باشد نه فاسق؛ اگر فاسق میدان پیدا کند، ممکلت دست کسانی خواهد افتاد که سر در آخور آمریکا و اسرائیل دارند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با تصریح اینکه شهادت امام حسین برای بیداری انسان‌ها است، از نیروی انتظامی به دلیل برخورد قاطع با برخی مراکز که رعایت اصول اسلامی را نمی کردند، قدردانی و اضافه کرد: شرب خمر و سگ بازی و میمون بازی و بد حجابی کار یزید است.

امام جمعه شیراز با تاکید براینکه افرادی نظیر یزید و یزیدیان که قمارباز و عرق خور هستند به درد حکومت داری نمی‌خورند، گفت: این نوع نگاه اگر در جامعه نباشد و کسانی در بین صفوف مدیران قرار گیرند که خودشان به این گرایش دارند معلوم است که جامعه چه بر سرش می آید باید متوجه بود و با جدیت با آن مواجه شد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار