نماینده ولی فقیه در استان فارس در خطبه های نماز جمعه

امام جمعه شیراز: استاندار جدید فارس فضای استان را سیاسی نکند

استاندار جدید فارس فضای استان را سیاسی نکند

به گزارش اول فارس ، آیت‌الله لطف‌دژکام  با اشاره به اینکه فارس استانی پهناور محسوب می‌شود که کارهای زمین مانده بسیاری در آن موجود است، اظهار داشت: اگر بخواهیم به مسائل سیاسی و حاشیه‌ای بپردازیم، فرصت خدمت را از دست می‌دهیم.

خطیب جمعه شیراز افزود: از همه جریان‌های سیاسی خواهش و درخواست دارم که دست به دست هم داده و شرایطی ایجاد کنیم که خدمت مطلوب‌تری به مردم انجام شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه تغییر مکرر و کوتاه مدت مدیریت ارشد در فارس، لطمه‌‌ی زیادی به این استان زده است، گفت: تعدد مدیران سبب شده که کارها قبل از تکمیل متوقف شود و در این راستا باید فرصت خدمت را برای مدیران بیش از گذشته فراهم کنیم تا مدیر در مسیر خدمت بهتر حرکت کند.

دژکام به رویدادهای اخیر در شیراز و مرگ یک کارتن خواب اشاره و تصریح کرد: در مواجهه به این مساله حرکت خوبی از سوی دانشجویان صورت گرفت که به ما مسئولان گوشزد کرد که این مشکل در شهر وجود دارد و البته خوشبختانه مسئولان امر نیز به جای لجبازی با این مسأله خوب برخورد کردند که منجر به ایجاد گرمخانه در شیراز برای بی خانمان‌ها شد.

خطیب جمعه شیراز به روز پرستار اشاره کرد و گفت: در بسیاری از موارد می‌توان از بیماران در منزل بهتر نگهداری کرد که هم هزینه‌های مالی مردم کاهش پیدا می‌کند و هم دستاوردهای بهتری نیز به دنبال دارد که این مسأله از سوی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در قالب ارایه طرحی در حال دنبال شدن است که در آینده جزییات آن عمومی می‌شود.

وی بیان کرد: حضرت زینب(س) الگوی پرستاران باشد، مایه افتخار برای پرستاران است، نکات بسیاری را از پرستاری حضرت زینب می‌توان بهره برد.

دژکام با اشاره به اینکه از مسائل مهم در عصر حاضر، توجه به پزشکی متعالیه است، گفت: باید به مرور فرهنگ متعالیه را بر مبنای حکمت و فلسفه اسلامی در علم پزشکی جا بیندازیم و آن را رشد و اعتلا بخشیم.

امام جمعه شیراز، با بیان اینکه در این موضوع انسانی‌تر و اخلاقی‌تر شدن دانش پزشکی و مسائل مرتبط با آن مد نظر است، گفت: در این مسیر یکی از مباحث، بحثی تحت عنوان مراقبت در خانه است.

وی با بیان اینکه مراقبت متعالی در منزل، به شکل آزمایشی در یکی دو نقطه از استان فارس آغاز شده است، گفت: امروز و در دنیای معاصر، متخصصان علم پزشکی هم متوجه شده‌اند که مراقبت از برخی بیماران مبتلا به بعضی بیماری‌ها، در منزل بهتر امکان‌پذیر بوده و نتایج مطلوب‌تری به دنبال دارد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس همچنین به مطرح شدن برخی ، مطالب ناامید کننده‌ در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: نشر نومیدی گناه کبیره است، برخی افراد با انتشار پست‌های ناامید کننده در فضای مجازی دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب را مورد نقد قرار داده و معتقدند باید با آمریکا مذاکره کنیم که این خیانت به جمهوری اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان نیز نباید به فضای ناامیدی در کشور دامن بزنند که این مسأله خیانتی بزرگ به جمهوری اسلامی است.

تسنیم

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار