چاپ کد خبر: 9132
31 خرداد 1398
در خطبه‌های نماز جمعه 31 خرداد

امام جمعه شیراز: کشوری که سامانه موشکی میسازد نباید در خودرسازی ناتوان باشد

75758به گزارش اول فارس ، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه ۳۱ خرداد شیراز با تاکید بر وارد بودن انتقادهای جدی به موضوع خودروسازی، تصریح کرد که نبود متخصص عامل وجود این مشکلات نیست بلکه رانتخواری و دلالگری و سوء مدیریت عامل اصلی آنست.

وی از ورود جدی سازمان بازرسی و دستگاه قضایی به این موضوع قدردانی و ابراز امیدواری کرد که شاهد رفع مشکلات در حوزه صنعت خودروسازی و  ارتقاء شایسته این صنعت باشیم.

امام جمعه شیراز گفت: مدیر یک صنعت باید به تکنولوژی و تولید محصولی مناسب، عشق بورزد، نه اینکه مانند یک دلال به فکر منافع خود باشد؛ امروز نیاز به تغییری اساسی در صنعت خودروسازی کشور کاملا مشهود است.

آیت‌الله دژکام گفت: در کشوری که متخصصان آن سامانه موشکی سوم خرداد می‌سازند، تولید چنین خودروهایی، دلیل بر ناتوانی مجموعه مدیریتی مربوطه است و اگر کسی به دلیل ناامن بودن این خودروها کشته شود، خونش بر گردن آن مجموعه ها خواهد بود.

وی با اشاره به ساقط شدن پهباد پیشرفته آمریکایی توسط سامانه موشکی بومی سوم خرداد، تصریح کرد که این حرکت نشان دهنده آمادگی کامل جمهوری اسلامی برای دفاع از کیان کشور بوده و بر این نکته تاکید دارد دیگر هواپیماهای پیشرفته آمریکا هم از تیررس این سامانه موشکی در امان نخواهد بود.

امام جمعه شیراز همچنین با اشاره به هفته جهادکشاورزی گفت: تمام تلاشها و اقدامات جهادکشاورزی باید برای حل مشکلات اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق تولید باشد؛ عمده اشتغال و تولید استان فارس در بخش کشاورزی است و فارس حدود ۱۰ درصد محصولات زراعی و باغی و دامی کشور را تولید می کند.

وی خاطرنشان کرد: انتظار داریم که توجه به جهت گیریهای کلان نظام در مسیر رونق تولید، بهره برداری از فناوریهای نوین و توجه به تحقیقات، بیش از گذشته مد نظر مدیران و مسئولان جهادکشاورزیباشد.

امام جمعه شیراز لزوم توجه بیشتر به تکنولوژیها و فناوریهای روز و انجام تحقیقات در حوزه کشاورزی را مورد تاکید قرار داد و با بیان اینکه نباید از بخش پژوهش و تحقیقات انتظار درآمد داشت بلکه حاصل تحقیقات منجر به درآمد و توسعه است، گفت: به عنوان مثال یک رقم خرمای جدید در مراکز تحقیقاتی فارس تعریف شده که درآمد باغدار تولید کننده خرما را بین ۵۰ تا ۱۰۰ برابر افزایش می‌دهد.

امام جمعه شیراز با تبریک فرارسیدن هفته قوه قضائیه، ضمن اشاره به اینکه ریاست محترم قوه با جدیت به میدان آمده است، ابلاغ قانون از کجا آورده‌اید و سایر اقدامات مد نظر آیت الله رئیسی را نشان از این موضوع دانست.

آیت‌الله دژکام با اشاره به نقش قوه قضائیه در پیاده شدن عدالت در جامعه و جلوگیری از جرائم، تاکید کرد که برای ایفای این نقش مهم ۲ مطالبه وجود دارد یکی آموزش کسانیکه در مجموعه دستگاه قضایی کار می کنند و دوم ارتقاء تقوا و عدالت در شاغلان این مجموعه است.

امام جمعه شیراز در بخش دیگری از خطبه های نماز، نگاه استاندار فارس را به مسائل مختلف، علمی ارزیابی و تاکید کرد که با همراهی تمام مسئولان دستگاه‌های تاثیرگذار بر رونق تولید، می توان اهدافی را در این زمینه تعیین و در مسیر تحقق آنها حرکت کرد.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه کارگروه رفع موانع تولید استان فارس متشکل از جمع خوبی از مدیران دستگاه های مختلف و فعالان اقتصادی بخش خصوصی است، گفت: بخش خصوصی تاکید دارد که می توان تا پایان سال به رشد ۳۰ درصدی در صادرات غیرنفتی دست پیدا کرد.

وی بر لزوم هدف گذاری در موضوع رونق تولید را مورد تاکید قرار داد و ابراز امیدواری کرد که در پایان امسال، تنها به تکرار شعارها اکتفا نشده و گزارشی از تحقق اهداف ارائه شود و در این مسیر انسجام و همدلی تمام دستگاه‌ها لازم است.

به گزارش پایگاه خبری اول فارس، خطیب جمعه شیراز همچنین بر لزوم توجه به اخلاص تاکید کرد و گفت: یکی از عوامل مهم حواس پرتیها که برای ما صدها بت می سازد، فراموش کردن قیامت است. این ترس از قیامت انسان را مخلص می کند.

وی با اشاره به آیات و روایات مختلف در خصوص لزوم یادآوری قیامت، ادامه داد: پیامبر مکرم اسلام(ص) فرمود که زیاد یاد کنید چیزی که لذتهای شما را منهدم می کند، ما در زندگی لذاتی داریم، مرگ آن چیزی است که لذات دنیوی را منهدم می کند و پیامبر تاکید فرمودند که به مرگ زیاد فکر کنید تا لذت جدیدی برای شما ایجاد شود.

امام جمعه شیراز با اشاره به فرمایشات رسول گرامی اسلام، گفت: حضرت می فرمایند اگر فکر مرگ باشید و این تنگی معیشت را تجربه کنید، یک حالت لذت و آرامشی را به دست می آورید؛ با خود می گویید که این نیز می گذرد چرا خودم را آزار بدهم. فکر این کنم که جهان دیگری و زندگی دیگری است که آنجا در آرامش باشیم.

آیت الله دژکام با بیان اینکه بهترین زاد و توشه تقوا است و تقوا هم با پول و مال دنیا خریدنی نیست، گفت: حضرت به کسانیکه وضع خوب اقتصادی هم دارند می فرماید که فکر مرگ باشند تا این دارائی ها به جانشان نچسبیده و فکر مردم نیازمند هم باشند، این لذت دیگری ایجاد خواهد کرد.امام جمعه شیراز گفت: فکر کردن در مورد مرگ، موجب تغییر حال و تجربه لذات جدید و انجام خالصانه کار برای خدا خواهد شد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار