چاپ کد خبر: 18452
20 آذر 1398

انتقال پول برای شهروند شیرازی ۱۲۰ میلیون ریال آب خورد

news 123 3

رئیس پلیس فتا استان فارس از کشف پرونده با موضوعیت برداشت غیر مجاز در فضای مجازی خبر داد و گفت : انتقال پول برای شهروند شیرازی ۱۲۰ میلیون ریال آب خورد.

به گزارش اول فارس، سرهنگ حشمت سلیمانی رئیس پلیس فتا استان فارس در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی دریافت مرجوعه قضائی مبنی‌بر برداشت اینترنتی به مبلغ ۱۲۰ میلیون ریال از حساب پیرمرد ۷۲ ساله شیرازی، موضوع در دستور کار تیمی از کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: در تحقیقات صورت گرفته از شاکی مشخص شد مدتی قبل وی به یکی از دستگاه‌های خود پرداز در سطح شهر مراجعه و قصد انتقال مبلغی به حساب فرزندش را داشته است و به دلیل ناآشنا بودن و نداشتن سواد کافی از فردی ناشناس درخواست کمک به منظور انجام تراکنش را می‌ کند.

سرهنگ سلیمانی افزود: با بررسی‌های فنی بر روی صورتحساب بانکی شاکی مشخص شد که در همان تاریخ ، رمز دوم حساب  نیز فعال و ساعتی بعد، منجر به خرید‌هایی در فضای مجازی به مبلغ حدوداً ۱۲۰ میلیون ریال شده بود.

وی ادامه داد: کارشناسان سایبری پلیس فتا پس از انجام اقدامات فنی و تخصصی، توانستند فرد مورد نظر را شناسای و با حکم قضایی در یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر کنند.

رئیس پلیس فتا فارس تصریح کرد: متهم دستگیرشده ابتدا در بازجویی‌های اولیه و فنی مأموران پلیس قصد انکار عمل مجرمانه خود را داشت که پس از مشاهده مدارک مستدل و غیرقابل‌انکار، ضمن اقرار به عملش بیان کرد با توجه به کهولت سن و بی سوادی شاکی، رمز دوم حساب وی را فعال و مشخصات کارت بانکی‌اش را یادداشت  و در همان روز اقدام به خریدهای اینترنتی از حساب شاکی کردم.

سرهنگ سلیمانی هشدار داد: شهروندان باید نسبت به نگهداری اطلاعات کارت‌های بانکی خود توجه و دقت کافی را داشته باشند و هرگز اطلاعات بانکی خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند.

این مقام مسئول در خاتمه گفت:شهروندان میتوانند جهت مطالعه هشدارهای سایبری به سایت پلیس فتا به آدرس  www.cyberpolice.ir مراجعه کنند . 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار