چاپ کد خبر: 30802
6 تیر 1399

انفجار و آتش سوزی پست برق اصلی در شیراز

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شیراز گفت: انفجار و آتش سوزی یکی از پست های برق اصلی در خیابان توانیر موجب قطع برق در برخی نقاط شیراز شد.

هشدار قطع برق به ادارات بدهکار/«ندارها»بهای برق را پرداخت می‌کنند ...

 قانع مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز  با اشاره به انفجار و آتش سوزی یکی از پست های برق اصلی در شیراز، در این باره اظهار کرد: این حادثه ساعت ۲۳ و ۲۱ دقیقه امشب در خیابان توانیر واقع در بلوار امیر کبیر به وقوع پیوست.

او با بیان اینکه خاموشی بخشی از شهر و صدای خودروهای امدادی موجب نگرانی برخی شهروندان شده بود، ادامه داد: هیچ جای نگرانی نیست و ایستگاه‌های ۱۷ و ۱۴ آتش نشانی شیراز به محل آتش سوزی اعزام شده و با اقدام سریع عملیات اطفاء انجام شد.

قانع افزود: علت حادثه از سوی کارشناسان در حال بررسی است.

همچنین معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای فارس اعلام کرد: افزایش بار و اتصال ناگهانی درون ترانسفورماتور علت اصلی بروز حادثه آتش سوزی در ایستگاه ۲۳۰ کیلوولت ملک مکان شیراز و قطع گسترده برق در مناطقی از شیراز بود که با اقدام به موقع نیروهای عملیاتی این آتش سوزی خاموش و برق مناطق وصل گردید.

حمزه روغنیان بامداد جمعه   اظهار داشت : این حادثه در ساعت ۲۳ و ۲۲ دقیقه پنجشنبه شب رخ داد و موجب گردید برق حدود ۲۰ درصد از مشترکان شیراز قطع شود ، علت اصلی آتش سوزی افزایش بار و اتصال ناگهانی درون ترانسفورماتور در ایستگاه ملک مکان غرب شیراز و بروز آتش سوزی بوده است .

وی اضافه کرد: با ایجاد آتش سوزی در این ترانسفورماتور ، و ایجاد اختلال در تامین برق ، ترانسفورماتور مجاور نیز از مدار خارج گردید و موجب شد تا دامنه خاموشی گسترده تر گردد ، در عین حال مسوولین و همکاران عملیاتی شرکت برق منطقه ای فارس و گروههای تعمیراتی از لحظات نخست بروز حادثه در محل ایستگاه حضور یافتند و بعد از خاموشی آتش سوزی کار راه اندازی ایستگاه و تامین برق با مدیریت بار شبکه انجام گرفت.

به کانال اول فارس در واتساپ بپیوندید

%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار