نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی

اکبری: قیمت فعلی گوشت قرمز در بازار کاذب است

علی اکبری تیتر یک

علی اکبریعضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی  در خصوص افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار و تاثیر قاچاق دام زنده در این زمینه، گفت: معمولا در کمیسیون موضوعاتی را که در جامعه التهاب ایجاد می‌کند را با برگزاری جلساتی بررسی و از دستگاه‌های مختلف نیز دعوت می‌کنیم تا حداقل فشار بر جامعه وارد شود.

سوداگران بازار گوشت را مختل کرده‌اند

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرایط فعلی متفاوت است و عوامل محیطی کشور را تحت فشار قرار داده بنابراین باید برنامه ریزی برای تامین کالا و خدمات متناسب با شرایط صورت بگیرد تا بتواند اثر گذار باشد، تصریح کرد: مدتی است که در زمینه گوشت به عنوان کالایی که در سبد غذایی همگان قرار دارد متاسفانه علی رغم ظرفیت فراوان دانشی، نیروی انسانی و منابع تولید عده‌ای به دلیل سوداگری ومنفعت طلبی مشکلاتی را ایجاد کرده‌اند.

۸۵۰ هزار تن از گوشت مورد نیاز در داخل کشور تولید می‌شود

وی با اشاره به اینکه از ۹۶۰ هزار تن مصرف سالانه گوشت کشور ۸۵۰هزار تن آن در کشور تولید میشود و حدود ۲۰درصد آن نیاز به واردات دارد، ادامه داد:عمده میزان واردات گوشت به صورت منجمد است که در اختیار مراکز مصرف بزرگ مانند پادگان‌ها و سازمان‌ها قرار می‌گیرد زیرا اگر به یکباره این بخش‌ها وارد بازار شوند قیمت افزایش پیدا می‌کند.

گوشت قرمز

بدنه جامعه از گوشت وارداتی منجمد کمتر استفاده می‌کنند

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بدنه جامعه از گوشت وارداتی منجمد کمتر استفاده می‌کنند، اضافه کرد:  در شرایط فعلی به دلیل اختلاف به وجود آمده در زمینه ارز عداه‌ای با سوداگری دام زنده را از کشور خارج می‌کنند، دام زنده ذخیره ژنتیکی و بخشی از سرمایه ملی محسوب می‌شود و باید به هر شکلی دام مولد را حفظ کنیم.

قاچاقچیان دام زنده باید در مقابل دستگاه‌های نظارتی پاسخگو باشند

اکبری با تاکید بر اینکه کسانی که دست به خروج دام مولد از مرزها به صورت قاچاق می‌زنند باید در مقابل دستگاه‌های نظارتی پاسخگو باشند، عنوان کرد: انتظار داریم که دستگاه‌های نظارتی مانند مرزبانی، بازرسی، تشکل‌ها و تعاونی‌هایی که رابط بین بخش خصوصی و دستگاه‌های تصمیم گیر هستند کمک کنند تا از قاچاق دام زنده جلوگیری کنند.

شرکت پشتیبانی امور دام پیش‌بینی کرده است که با واردات و عرضه گوشت قرمز گرم در بازار شاهد کاهش قیمت باشیم

پیش‌بینی شرکت پشتیبانی امور دام از کنترل بازار

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دستگاه‌های تصمیم‌گیر به نحوی عمل می‌کنند تا نگرانی به وجود آمده در زمینه دام زنده و قیمت گوشت قرمز از بین برود، تصریح کرد: شرکت پشتیبانی امور دام پیش‌بینی کرده است که با واردات و عرضه گوشت قرمز گرم در بازار شاهد کاهش قیمت باشیم.

گوشت وارداتی با قیمت ۴۰هزار تومان به فروش می‌رسد

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه گوشت وارداتی تقریبا با قیمت کیلویی ۴۰ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود، خاطرنشان کرد: رقم فعلی گوشت قرمز که در بازار وجود دارد کاذب است و با تصمیمات اتخاذ شده امیدواریم قیمت‌ها کاهش و به ثبات نسبی دست پیدا کند.

——————————————————————-
اخبار استان فارس/تازه ترین اخبار استان فارس/ استان فارس/اخبار/خبر فارس/اخبار شهرستانهای فارس/جدیدترین خبرهای استان فارس/ خبر/اخبار

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار