چاپ کد خبر: 11231
17 مرداد 1398

اگر مطب پزشکی کارتخوان نداشت، گزارش دهید

مدیرکل بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی سازمان امور مالیاتی گفت: مردم اگر به مطب پزشکی مراجعه کردند و آن مطب دستگاه کارتخوان نداشت، موضوع را به ستاد خبری سازمان امور مالیاتی اعلام کنند.

228336 233

به گزارش اول فارس ، هادی خانی مدیرکل بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی سازمان امور مالیاتی در گفتگو با صدا و سیما از سیاست جدید دولت برای مقابله با فرار مالیاتی خبر داد. مهمترین بخش‌های سخنان وی در پی می‌آید:

* فرار مالیاتی پنج عنصر دارد که یک عنصر آن سازمان امور مالیاتی است. به عنوان مثال اگر دستگاه مربوط در صدور مجوز کارت‌های بازرگانی، اعتبار سنجی درست را انجام می‌داد و این کارت به راحتی در اختیار هر کسی قرار نمی‌گرفت فرار‌های مالیاتی ناشی از آن بر دوش سازمان امور مالیاتی بار نمی‌شد.

*بخشی از دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی کشور، همکاری لازم را با سازمان امور مالیاتی نکردند.

پزشکان و مالیات

*به موضوع پوز‌های بانکی ورود کرده ایم؛ بیش از ۷ میلیون دستگاه پوز بانکی (پایانه‌های پرداخت کارت خوان) در کشور داریم. اینکه این دستگاه پوز با چه کاربری و دست چه افرادی قرار گرفته مهم است.

* از بانک مرکزی می‌خواهیم هر چه زودتر دستگاه‌های پوز را از نظر مالیاتی شناسنامه دار کند و این بانک تا پایان امسال فرصت دارد تا این کار را انجام دهد.

* هیچ کاری به موقعیت افراد نداریم و با هر شخصیت و مقامی که فعالیت اقتصادی کرده، اما در آمدهایش را به درستی به سازمان امور مالیاتی اظهار نکرده و مالیات نپرداخته است، برخورد قانونی می‌کنیم و حق دولت را خواهیم گرفت.

*قانون بودجه ۹۸ پزشکان را به نصب صندوق‌های فروشگاهی مکلف کرده است، بنابراین سازمان امور مالیاتی، اولویت را به پزشکان اختصاص داد و موضوع این نبود که پزشکان فرار مالیاتی گسترده‌ای دارند بلکه ۱۵ تا ۲۰ درصد پزشکان در سامانه‌های ما رد پا و پرونده‌های مالیاتی ندارند و قشر زیادی از آن‌ها مالیات خود را می‌پردازند.

* تا ۲۳ مرداد که شاید تمدید شود به پزشکان مهلت دادیم که دستگاه‌های کارتخوان خود را در سامانه سازمان امور مالیاتی ثبت نام کنند.

* مردم اگر به مطب پزشکی مراجعه کردند و آن مطب دستگاه کارتخوان نداشت، موضوع را به ستاد خبری سازمان امور مالیاتی به شماره ۰۲۱۳۵۰۱۹ اعلام کنند و سازمان امور مالیاتی علاوه بر جریمه غیر قابل بخشش، این نوع عدم همکاری‌ها را فرار مالیاتی محسوب و با آن‌ها برخورد قانونی می‌کند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس پنجشنبه , ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۲

با سلام ازمایشگاه دکتر …. در شهر نوراباد کارت خوان ندارد وارباب رجوع باید برود جلوی بانک پول بگیرد بیاید تحویل دهد

آخرین اخبار