چاپ کد خبر: 23084
17 اسفند 1398

ایرانیان از تیرگی روشنایی می‌سازند

ایرانیان از تیرگی روشنایی می‌سازند

جلال‌الدین کزازی، استاد و پژوهشگر زبان و ادب فارسی در پیامی خطاب به مردم ایران گفت: به یاری یزدان پاک و به پشتوانه منش مهینه ایرانی بر آن‌چه پیش آمده پیروز خواهیم شد، چون بارها نشان داده‌ایم می‌توانیم از تیرگی روشنایی بسازیم.

اول فارس | ایرانیان : استاد جلال‌الدین کزازی، پژوهشگر زبان و ادب فارسی در پیامی خطاب به مردم ایران گفت: به یاری یزدان پاک و به پشتوانه منش مهینه ایرانی بر آن‌چه پیش آمده پیروز خواهیم شد، چون بارها نشان داده‌ایم می‌توانیم از تیرگی روشنایی بسازیم.
کزازی در پیامی خطاب به مردم ایران گفت: هم میهنان گرامی ایرانیان بیداردل جان آگاه؛ سخنی دوستانه با شما دارم، ایران ما درازنای تاریخ نازش‌انگیز خود دشواری‌های گران و درشت را از سر گذرانیده است، بارها از بوته آزمون‌های ستوه‌آور تاریخی سربلند و پیروزمند به در آمده است. ما در این روزها دچار یکی از این آزمون‌ها و دشواری‌های بزرگ شده‌ایم اما من بی‌گمانم، به استواری، می‌دانم که این دشواری، این آزمون را نیز پس پشت خواهیم گذاشت. نوروز پیروز از راه می‌رسد، روزگار شکفتگی و شادمانی، پیام بهار این است که شادمانی و شکفتگی بیرون را به درون خود ببریم، خویشتن را شادمانه بشکفانیم. این استاد پیشین دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داده است: ما بارها آشکارا نشان داده‌ایم می‌توانیم از تازش، نازش بسازیم و از ویرانی، آبادی و از اندوه، شادی و از خواری، والایی و از تیرگی، روشنایی، این بار نیز می باید دیگر بار آشکار و استوار نشان بدهیم بر آنچه پیش آمده پیروز خواهیم شد، به یاری یزدان پاک و به پشتوانه منش مهینه ایرانی، من همچنان شایسته می‌دانم که از ژرفای دل از پزشکان و پرستاران و کارکنان بیمارستان‌ها که شبانه روز پرتلاش و نستوه می‌کوشند که هم میهن‌شان را از این بیماری به دور بدارند و آنان که دچارند را درمان کنند، سپاس می‌گذارم.
این گفتار کوتاه را با شعری کوتاه و بهارانه به فرجام می‌آورم:
آمد بهار و گیتی، زیبا شد و دل آرا       خندان و خرم آمد از خار تا به خارا
در این زمان زیبا در بر بهار بستن        تلخ و ترش نشستن، یارا که راست یارا؟

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار