چاپ کد خبر: 22202
5 اسفند 1398

جزئیات ومشخصات نسل جدید کیا سورنتو +تصاویر

ایران خودرو، شیراز

اول فارس|ایران خودرو، شیراز : چندی پیش کیا نسل جدید کراس‌اوور میان سایز سورنتو را معرفی کرد و حالا مشخصات فنی آن‌را هم منتشر کرده است. نسل چهارم سورنتو با ۴,۸۱۰ میلی‌متر طول، در مقایسه با نسل قبلی ۱۰ میلی‌متر کشیده‌تر شده و فاصلهٔ محوری آن‌هم با ۳۵ میلی‌متر افزایش به ۲,۸۱۵ میلی‌متر رسیده است. عرض و ارتفاع این کراس‌اوور کره‌ای نیز به ترتیب برابر با ۱۷۰۰ و ۱۹۰۰ میلی‌متر است. افزایش ابعاد سورنتو فضای داخلی راحت‌تری را فراهم کرده که با ترکیب شش صندلی (دو صندلی مستقل در ردیف دوم) ارائه می‌شود. همچنین صندلی‌های ردیف سوم نیز برای ارائهٔ فضای بیشتر برای سرنشینان یا فضای بار بیشتر قابل تنظیم هستند.

  ایران خودرو، شیراز
 سورنتو در ابتدا در بازار داخلی کرهٔ جنوبی با قوای محرکهٔ هیبریدی شامل موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ بنزینی با ۱۷۷ اسب بخار قدرت و ۲۶۵ نیوتن متر گشتاور به همراه یک موتور الکتریکی با ۵۹ اسب بخار قدرت و ۲۶۴ نیوتن متر گشتاور ارائه می‌شود. مجموع خروجی این سیستم ۲۲۷ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور است. علاوه بر این، یک موتور بنزینی ۲.۵ لیتری توربوشارژ بنزینی با ۲۷۷ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور هم برای سورنتو قابل انتخاب خواهد بود که نیروی آن توسط اولین گیربکس دوکلاچهٔ هشت سرعتهٔ کیا انتقال پیدا می‌کند.
 

 ایران خودرو، شیراز

 

کیا همچنین یک پیشرانهٔ ۲.۲ لیتری توربودیزل با ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۴۰ نیوتن متر گشتاور را هم برای سورنتوی جدید ارائه خواهد کرد که به همان گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچهٔ مذکور متصل می‌شود. علاوه بر این، بعداً پیشرانه‌های دیگری هم برای سورنتو ارائه خواهد شد مثل نمونه‌های چهار سیلندر توربوشارژ بنزینی که کیا از آن‌ها به‌عنوان موتورهای عملکرد بالا یاد کرده است. در همین حال، قبلاً تأیید شده که برنامهٔ ساخت نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی سورنتو هم وجود دارد که اواخر امسال به بازار خواهد آمد.

 

 ایران خودرو، شیراز

 

هرچند نسل جدید سورنتو رشدی جزئی در اندازه داشته است اما به لطف استفاده از متریال سبک‌تر، وزن خود را تقریباً ۸۰ کیلوگرم کاهش داده است. این کراس‌اوور کره‌ای همچنین روی پلت‌فرم جدیدی هم ساخته شده که با هدف ارائهٔ تجربهٔ سواری نرم‌تر و همچنین هندلینگ تیزتر توسعه یافته است. علاوه بر این، کیا ایمنی نسل جدید سورنتو را هم با تجهیز به هشت ایربگ (یکی از آن‌ها ایربگ زانو برای راننده است) و سیستم‌های کمک‌راننده ارتقاء داده است. به‌عنوان‌مثال، سورنتوی جدید برای اولین بار در بین همهٔ محصولات گروه هیوندای-کیا، به سیستم ترمز اتوماتیک اجتناب از برخورد چندگانه مجهز شده است. این سیستم اگر تشخیص دهد راننده پس از تصادف کنترل خودرو را از دست داده است، به‌طور خودکار ترمزها را فعال می‌کند.

 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار