چاپ کد خبر: 32210
26 تیر 1399

ایمپلنت بدون درد و استرس به روش دیجیتال بدون جراحی

امروزه در ایران ۹۰ درصد جراحی‌های ایمپلنت به روش سنتی انجام می‌شود یعنی جراحی باز صورت گرفته و لثه بریده شده و ایمپلنت جایگزین می‌شود. روش جدیدی که به تازگی برای ایمپلنت دندان مورد استفاده قرار می‌گیرد، روش دیجیتال و بدون جراحی است که در این مطلب توضیح می‌دهیم.

 ایمپلنت‌ها قطعاتی پیچی از جنس تیتانیوم هستند که روز به روز از لحاظ تکنولوژی ارتقا پیدا می‌کنند. این قطعات به صورت استوانه و بدون جراحی، استرس و درد با مهارت خاصی توسط دندانپزشک متخصص کاشت ایمپلنت، در جای دندان از دست رفته کاشته می‌شود.

پس از کاشتن دندان و گذشتن مدت زمانی کوتاه، دندان استخوان سازی می‌کند و ریشه‌ای طبیعی پیدا می‌کند. بعد از آن قالب گیری انجام می‌شود، روکش گذاشته می‌شود و دندانی طبیعی و زیبا برای بیمار ایجاد می‌شود. پس از طی شدن این پروسه تمام مشکلاتی که پس از کشیدن دندان برای بیمار به وجود آمده بود برطرف می‌شود.

امروزه در ایران ۹۰ درصد جراحی‌های ایمپلنت به روش سنتی انجام می‌شود یعنی جراحی باز صورت گرفته و لثه بریده شده و ایمپلنت جایگزین می‌شود.

روش جدیدی که به تازگی برای ایمپلنت دندان مورد استفاده قرار می‌گیرد، روش دیجیتال و بدون جراحی است که در این مطلب توضیح می‌دهیم.

ایمپلنت بدون درد و استرس به روش دیجیتال بدون جراحی

ایمپلنت بدون درد و استرس به روش دیجیتال بدون جراحی

ایمپلنت بدون جراحی یا ایمپلنت دیجیتال

در این روش فقط لثه را سوراخ می‌کنند و در همان نقطه دریل کاری را انجام می‌دهند و ایمپلنت دندان را نصب می‌کنند. در این روش نیازی به بریدن لثه و بخیه زدن آن نیست. از آن جایی که با کشیدن دندان، استخوان موجود تحلیل پیدا می‌کند، در اغلب موارد فرد دچار کمبود استخوان می‌شود و از نظر علمی نصب ایمپلنت دندان بدون دید مستقیم ممکن نیست.

ایمپلنت بدون درد و استرس به روش دیجیتال بدون جراحی

بنابراین ایمپلنت دیجیتال فقط در افردای که مقدار استخوان آن‌ها به اندازه باشد، ممکن است.

ایمپلنت بدون جراحی یا دیجیتال را ایمپلنت بدون درد و بدون خونریزی هم می‌نامند.

روش‌های ایمپلنت دندان بدون جراحی یا ایمپلنت دیجیتال

اگر بیمار دارای بافت نرم (لثه) و بافت سخت (استخوان) خوبی باشد، می‌توان کاشت دندان را بدون نیاز به جراحی گسترده و با روشی ساده و با کمترین اندازه درد و خونریزی برای بیمار انجام داد. از آنجایی که در این روش خون‌رسانی بافت پیرامون ایمپلنت کمتر دچار خدشه می‌شود، جوش خوردگی با استخوان زودتر رخ داده و زمان درمان کاهش می‌یابد.

در ایمپلنت بدون جراحی به جای اینکه لثه شکافته شود و درمعرض دید کامل قرار بگیرد، جراحان ماهر محل قرار دادن ایمپلنت را به‌راحتی حس می‌کنند و حتی تراکم استخوان را هم کاملا در این اسکن‌ها می‌توانند مشاهده کنند.

ایمپلنت بدون درد و استرس به روش دیجیتال بدون جراحی

ایمپلنت بدون درد و استرس به روش دیجیتال بدون جراحی

روش لیزر

لیزر بسیار کارامد و کم تهاجمی است و تجربه آن برای بیمار راحت‌تر از برش جراحی است. نور معمولی مانند نور لامپ، طول موج‌های متعددی دارد که در تمامی جهات پرکنده می‌شود و به این ترتیب کل فضای اتاق روشن می‌شود. اما نور لیزر یک طول موج مشخص دارد که به صورت متمرکز بر یک نقطه ساطع می‌شود.

این پرتوی نور با شدت بسیار بالا تابانده می‌شود. لیزر به واسطه دقت و تمرکز بر یک ناحیه بسیار کوچک، می‌تواند دقیق‌تر از هر چاقوی جراحی عمل کند و برای جراحی‌های بسیار دقیق دندانپزشکی جایگزین خوبی برای دریل یا اسکالپل است.

هنگام لیزر، صدای پالس‌های دستگاه برای گوش‌ها همانند موسیقی است و در مقایسه با صدای ارتعاش و لرزش دریل دندانپزشکی برای بیمار بسیار خوشایندتر است.

لیزر جایگزین مطمئن و راحتی برای ابزار‌های قدیمی دندانپزشکی است و این امکان را به جراح می‌دهد که کار‌های پیچیده‌تر و دشوارتری را برای بیمار انجام داده و احتمال خونریزی را به حداقل برساند. همچنین ناراحتی پس از عمل برای بیمار به حداقل می‌رسد و احتمال عفونت زخم کاهش می‌یابد. التیام بافت‌ها پس از لیزر درمانی سریعتر انجام می‌شود؛ بنابراین اگر درمان دندانپزشکی دارید که از عوارض آن می‌ترسید یا نگران درد آن هستید، می‌توانید از لیزر درمانی بهره ببرید.

۸ واحد لمینیت قدامی بالا

ایمپلنت بدون درد و استرس به روش دیجیتال بدون جراحی

ایمپلنت بدون درد و استرس به روش دیجیتال بدون جراحی

روش پانچ

اگر بیمار دارای بافت نرم (لثه) و بافت سخت (استخوان) خوبی باشد، می‌توان کاشت دندان را بدون نیاز به جراحی گسترده و با روشی ساده و با کمترین اندازه درد و خونریزی برای بیمار انجام داد. از آنجایی که در این روش خون‌رسانی بافت پیرامون ایمپلنت کمتر دچار خدشه می‌شود، جوش خوردگی با استخوان زودتر رخ داده و زمان درمان کاهش می‌یابد. در ایمپلنت بدون جراحی به جای اینکه لثه شکافته شود و درمعرض دید کامل قرار بگیرد، جراحان ماهر محل قرار دادن ایمپلنت را به‌راحتی حس می‌کنند و حتی تراکم استخوان را هم کاملا در این اسکن‌ها می‌توانند مشاهده کنند.

ایمپلنت بدون درد و استرس به روش دیجیتال بدون جراحی

ایمپلنت بدون درد و استرس به روش دیجیتال بدون جراحی

مزایای ایمپلنت به روش دیجیتال

  • کاهش زمان کاشت دندان
  • کاهش درد بعد از کاشت دندان
  •  کاهش تورم بعد از کاشت دندان
  •  بهترین روش برای بیماران دیابتی
  •  بهترین روش برای بیمارانی که عرض استخوان بسیار کمی دارند و به آن‌ها جراحی‌های وسیع پیوند استخوان پیشنهاد شده است.
  •  بهترین روش برای بیمارانی که ارتفاع استخوان کمی دارند و به آن‌ها جراحی‌های پیشرفته جابه‌جایی عصب پیشنهاد شده است.
  •  بهترین روش برای کسانی که نیاز به روکش فوری دارند.
  • بهترین روش برای کسانی که ترس از جراحی کاشت دندان دارند.
  • جلوگیری از تحلیل استخوان بعد از کاشت دندان
  • کاهش خونریزی بعد از کاشت دندان
  • استفاده از غذای طبیعی بلافاصله بعد از کاشت دندان
  • انجام کار‌های عادی روزمره بلافاصله بعد از کاشت دندان
  • حفظ لثه بین‌دندانی و درنتیجه ایجاد زیبایی در دندان‌های جلو و جلوگیری از گیر غذایی در دندان‌های عقب

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار