چاپ کد خبر: 34838
14 شهریور 1399

باران ۵ روزه باران در برخی استان‌ها و هشدار وقوع سیل در ۳ استان

۳ استان ایران در معرض بارش شدید باران | خبرگزاری بین المللی شفقنا

سازمان هواشناسی با پیش بینی بارش باران ۵ روزه در برخی استان‌ها نسبت به تشدید بارش و وقع سیلاب و آبگرفتگی معابر در ۳ استان هشدار داد.

به گزارش اول فارس، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در شمال غرب،‌برخی مناطق غرب کشور، سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز، تهران و ارتفاعات زاگرس مرکزی رگبار، وزش باد موقتی و رعدوبرق پیش بینی می‌شود. بیشترین بارش‌های امروز برای استان‌های اربیل و آذربایجان غربی خواهد بود.

فردا شنبه در برخی مناطق سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی نیز همین شرایط پیش بینی شده است و در زاگرس مرکزی و جنوبی در بعدازظهر رشد ابر و احتمال بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

روز یشکبنه آینده در ارتفاعات البرز مرکزی و عربی و زاگرس مرکزی و جنوبی در بعدازظهر رشد ابر و بارش‌ها پراکنده پیش بینی شده است. روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته آینده در ارتفاعات البرز مرکزی، زاگرس مرکزی و جنوبی در بعدازظهر رشد ابر، زش باد موقتی و بارش پراکنده پیش بینی شده است.

سازمان هواشناسی همچنین طی اطلاعیه‌ای از تشدید فعالیت سامانه بارشی در شمال شرق آذربایجان شرقی، بخش‌های شمالی و مرکزی اردبیل خبر و نسبت به بالا آمدن آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، آبگرفتگی و برخورد صاعقه هشدار داد.

 این سازمان با توصیه نسبت به خودداری از اتراق، تردد و چرای دام در بستر و حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها بر اجتناب از صعود به ارتفاعات، بازگشایی آبروها و تعویق برداشت محصولات کشاورزی به بعد از بارندگی تاکید کرده است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار