چاپ کد خبر: 33612
11 مرداد 1399

بازداشت سرکرده گروه تروریستی تندر توسط وزارت اطلاعات

سرکرده گروه تروریستی «تندر» دستگیر شد

به گزارش اول فارس، سربازان گمنام امام زمان(عج) به یک گروه تروریستی مستقر در آمریکا ضربه اساسی وارد کردند.

طبق این گزارش سرکرده گروهک تروریستی «تندر» در دستان وزارت اطلاعات قرار دارد.

 جمشید شارمهد سرکرده گروهک تروریستی تندر که از آمریکا عملیات مسلحانه و خرابکارانه در ایران را هدایت می‌کرد در پی عملیاتی پیچیده، اکنون در دستان قدرتمند سربازان گمنام امام زمان (عج) قرار دارد.

شارمهد در سال ۱۳۸۷ عملیات انفجار در حسینیه سیدالشهدای شیراز را طراحی و هدایت کرد. در آن اقدام تروریستی، ۱۴ نفر شهید و ۲۱۵ نفر از عزاداران حسینی زخمی شدند.

گروهک تروریستی تندر در سال‌های اخیر نیز قصد اجرای چند عملیات بزرگ را داشت. منفجر کردن سد سیوند شیراز، انفجار بمب‌های سیانوری در نمایشگاه کتاب تهران و منفجر کردن حرم حضرت امام خمینی (ره) هنگام برگزاری مراسم عمومی از جمله این عملیات بود.

این عملیات تروریستی با تسلط اطلاعاتی مأموران وزارت اطلاعات ناکام ماند. جزئیات بیشتری از عملیات پیچیده و موفق فرزندان انقلابی ملت ایران در به‌دام انداختن سرکرده گروه تروریستی تندر متعاقباً به اطلاع ملت شریف ایران خواهد رسید.

این گروه تروریستی در سال ۱۳۸۳ توسط «فرود فولادوند» تاسیس شده است. بنابر اظهارات ضد‌و‌نقیض، از سرنوشت وی اطلاعات دقیقی در دسترس نیست؛ فولادوند ابتدای سال ۱۳۸۴ قول داد که نظام ایران تغییر می‌کند اما در سال ۸۵ ناپدید شد. دختر فولادوند معتقد است که پدرش در اسرائیل به سر می‌برد اما سازمان آمریکایی عفو بین‌الملل باور دارد که وی توسط وزارت اطلاعات ایران بازداشت شده است.
زندگی‌نامه مهندس جمشید شارمهد – تندر، مرگ جمهوری اسلامی
بعد از فولادوند، جمشید شارمهد مسئولیت این گروه تروریستی را برعهده گرفته و وی متولد سوم فروردین ۱۳۳۴ و ساکن آمریکا است.۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۷ یعنی کمتر از یک ماه پس از انفجار شیراز، چند عضو گروهک انجمن پادشاهی که در هتل جهان در تهران مشغول ساخت بمب برای کارگذاری در مراکز حساس پایتخت بودند، دستگیر شدند.

وزارت اطلاعات در تاریخ ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۷ با صدور اطلاعیه‌ای در مورد دستگیری عاملان انفجار حسینیه سیدالشهدای شیراز اعلام کرد‌: به دنبال شکست سیاست‌های دولتمردان آمریکا در سلسله توطئه‌ها و اقدامات خود در منطقه و حوزه پیرامونی کشورمان، سرویس اطلاعاتی این کشور با هدایت و حمایت همه جانبه آموزشی، مالی و تسلیحاتی از یک شبکه تروریستی، سعی در اقدامات ضد بشری در داخل ایران داشته است.

در این اعلامیه آمده است: این شبکه که آمریکایی‌ها آن را به ابزار و ادوات گوناگون تروریستی از جمله مواد شیمیایی، مواد منفجره و ماده خطرناک و سمی سیانور برای تولید گاز سیانور مجهز کرده بودند، مستقیماً توسط مأموران آمریکایی به داخل خاک ایران هدایت و راهنمایی شده و در یکی از سلسله طرح‌های خود، حادثه تروریستی انفجار در حسینیه سیدالشهدای شیراز را انجام می‌دهد که در این جنایت بی‌رحمانه، جمعی از فرزندان بی گناه و مظلوم میهن مان شهید و مجروح می‌شوند. در حالی که این گروه قصد داشت در ادامه اقدامات تروریستی خود طرح‌های برنامه‌ریزی شده در آمریکا، نظیر انفجار در نمایشگاه کتاب تهران و برخی مراکز علمی ـ آموزشی و مذهبی و همچنین هدف قرار دادن مردم و ایجاد ناامنی در مکان‌های پرتردد و پرجمعیت شهر‌های مختلف کشور را انجام دهد، سربازان گمنام امام زمان (عج) با اجرای عملیات دقیق اطلاعاتی در تاریخ هجدهم اردیبهشت ماه سال جاری عناصر این شبکه تروریستی را در استان‌های فارس، خوزستان، گیلان، آذربایجان غربی و تهران، شناسایی و دستگیر نمایند.
وزارت اطلاعات ضمن اشاره به داده‌های به دست آمده از متهمین این پرونده در اطلاعیه آورده است: مأموران آمریکایی، مأموریت اصلی گروه را ایجاد رعب و وحشت در میان مردم شهر‌های ایران تعیین کرده بودند که اقدامات تروریستی علیه کنسولگری روسیه در گیلان و انفجار در خطوط نفتی جنوب کشور نیز جزء اهداف خرابکارانه این گروه بوده است و به همین دلیل مراکز آمریکایی برای این شبکه، برنامه‌های آموزشی غواصی برای شناسایی لوله‌های نفتی زیر دریا در خلیج فارس، تدارک دیده بودند. وسایل و تجهیزاتی که از این گروه کشف شده عبارتند از: نقشه، فیلم، عکس و کروکی اماکن و مراکز مهم و حساس شهر‌های مختلف برای عملیات تروریستی. تعداد زیادی اسلحه و چاشنی‌های انفجاری، مقدار ۸ کیلوگرم سیانور قابل تبدیل به گاز مخرب و کشنده و همچنین تعدادی ماسک‌های ضد گاز شیمیایی.
انفجار در مقابل منزل امام جمعه نهاوند در ۲۴دی ۱۳۸۸ از دیگر اقدامات تروریستی انجمن پادشاهی است. این گروهک در ترور شهید مسعود علی‌محمدی از دانشمندان صنعت هسته‌ای کشور نیز نقش داشته است.
دستگیری سرکرده این گروه تروریستی، هوشیاری نهاد‌های امنیتی را در مقابله با گروهک‌های ضد انقلاب و معاند نشان می‌دهد. دستگیری عبدالمالک ریگی در اسفند ۱۳۸۸ و روح‌الله زم در مهر ۱۳۹۸، گوشه‌ای از اقدامات دستگاه‌های امنیتی-اطلاعتی کشور‌مان برای جلوگیری از نفوذ گروهک‌های تروریستی و ایجاد امنیت در جامعه است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس چهارشنبه , ۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۴

درود بر سربازان گمنام امام زمان

آخرین اخبار