چاپ کد خبر: 6648
9 اردیبهشت 1398
رئیس پلیس فتا فارس گفت:

باند بزرگ کپی غیرمجاز کارت‌های بانکی در فارس دستگیر شدند

9826625 118

به گزارش پایگاه خبری اول فارس ، سرهنگ حبیب اله رجبلی رئیس پلیس فتا فارس گفت: مردی ۵۰ ساله با حضور در این پلیس و ارائه مرجوعه قضایی اعلام داشت مبلغی بالغ بر ۸۰ میلیون ریال به صورت غیر‌مجاز از حسابش برداشت شده است.

این مقام ارشد انتظامی افزود: طی مدت کوتاهی چندین پرونده با همین موضوع به این پلیس ارجاء شد که شکات در اظهارات خود از برداشت‌های غیر مجاز با مبالغ کلان خبر می‌دادند.

سرهنگ رجبلی گفت: با توجه به حساسیت موضوع و افزایش قربانیان، یک تیم از کارشناسان این پلیس به صورت شبانه روزی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند که پس از بررسی‌های دقیق و فنی ردپای متهم را در یکی از شهرستان‌های استان شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی طی یک عملیات غافلگیرانه موفق به دستگیری وی شدند.

وی افزود: با توجه به سرعت عمل و بررسی‌های دقیق کارشناسان این پلیس یک دستگاه اسکیمر از متهم شناسایی و تحویل مراجع قضایی شد.

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: پس از دستگیری این متهم دو نفر دیگر از همدستان وی نیز مورد شناسایی قرار گرفتند و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شدند که در بررسی از مخفیگاه متهمان حدود ۶۰ کارت عابربانک جعلی از نامبردگان کشف و ضبط شد و با بررسی‌های بیشتر مشخص شد که سطح فعالیت این افراد در سراسر کشور بوده است.

سرهنگ رجبلی ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع و اقدامات فنی کارشناسان این پلیس فاصله تشکیل پرونده‌ها تا شناسایی و دستگیری متهمان، کمتر از ۱۰ روز به طول انجامید که این سرعت عمل باعث شد این افراد نتوانند فعالیت مجرمانه خود را ادامه دهند.

این مقام مسئول تأکید کرد: اسکیم کردن و یا کپی کردن کارت‌های عابر بانک به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد و در این میان فرهنگ اشتباه تحویل کارت عابر بانک به همراه رمز اول در هنگام خرید به فروشندگان یکی از علت‌های اصلی این کلاهبرداری‌ها است.

وی افزود: شهروندان دقت داشته باشند که کارت‌های بانکی همانند کیف پول آن‌ها است، همانگونه که کیف پول خود را به افراد ناشناس تحویل نمی‌دهند، از در اختیار قرار دادن کارت‌های بانکی خود بهمراه رمز کارت به افراد ناشناس جدداً خودداری کنند.

سرهنگ رجبلی اضافه کرد: عموم مردم می‌توانند در صورت برخورد با موارد مشکوک آن را با شماره تلفن ۰۷۱۲۱۸۲۷۸۰۴ یا از طریق سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی اعلام کنند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار