چاپ کد خبر: 33701
13 مرداد 1399

با این روش‌ها سرعت مودم وای فای و اینترنت را افزایش دهید

آیا اینترنت وای فای شما کند است؟ با روش‌های افزایش سرعت اینترنت مودم آشنا شوید

راهکارهای افزایش سرعت وای فای

همانطور که اشاره شد ممکن است پس از مدتی کار با مودم ، متوجه کاهش سرعت آن شوید و یا به طور کلی مودم وای فای شما از آن سرعت قابل قبول برخوردار نیست. برای حل این مشکل و افزایش سرعت وای فای روش هایی وجود دارد که در ذیل به صورت مختصر هر یک از آنها را شرح خواهیم داد.

به گزارش اول فارس، بدون شک شما هم با ما موافق هستید که بیشتر شرکت‌های تامین کننده اینترنت فقط ادعا می‌کنند که بهترین سرعت اینترنت را فراهم می‌کنند و از رقبایشان سرتر هستند، اما وقتی نوبت به عمل می‌رسد، حتما شما هم متوجه شده اید که اغلب آن‌ها کند هستند یا گاه و بیگاه دچار قطعی اینترنت می‌شوید. به نظر شما چرا این اتفاق می‌افتد؟

وقتی شما در حال دانلود فایلی باشید (این فایل هر چیزی می‌تواند باشد مثل فیلم، موسیقی یا اسناد آفیس) یا به صورت آنلاین فیلم تماشا می‌کنید، واقعا کندی سرعت اینترنت و قطع شدن آن می‌تواند اعصاب خردکن و کلافه کننده باشد. دسترسی و تماس با تامین کننده اینترنت هم می‌تواند خیلی سخت باشد؛ حتی گاهی باید مدت‌ها پشت تلفن در حال انتظار باشید تا نوبت به شکایت شما برسد. اما خوشبختانه راهکار‌ها و ترفند‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید خودتان برای افزایش سرعت اینترنت مودم امتحان کنید.

آیا اینترنت وای فای شما کند است؟ با روش‌های افزایش سرعت اینترنت مودم آشنا شوید

محل قرار گرفتن مودم

امواج وای فای در واقع درست مثل امواج رادیویی هستند، اما طول موج کوتاه تری دارند. به این معنی که هر چه دورتر از روتر یا مودم نشسته باشید، اینترنت شما کندتر می‌شود. متوسط بُرد روتر فقط به حدود ۴۵ متر می‌رسد! علاوه بر این، دیوار‌ها هم می‌توانند سیگنال را کند کنند. به عبارت دیگر، سرعت وای فای شما تحت تاثیر مکانی قرار می‌گیرد که روتر را در آنجا قرار می‌دهید. به همین دلیل است که قرار دادن روتر در مرکز خانه و ترجیحا نه در کمد یا کشو از اهمیت بالایی برخوردار است.

کف زمین

نکته مهم دیگر این است که شما نباید روتر یا مودم خود را روی زمین قرار دهید. سیگنال هنگام انتشار با برخورد به مواد خاصی که کف اتاق از آن ساخته شده است دچار مشکل می‌شود. هم چنین، بیشتر مودم‌ها به روشی ساخته شده اند که سیگنال خود را کمی به سمت پایین ارسال می‌کنند. بنابراین، بهترین کار این است که مودم روتر را روی چیزی قرار دهید.

لوازم الکترونیک

توجه به این نکته نیز حائز اهمیت است که باید مودم روتر را از دستگاه‌های الکترونیک دور نگه دارید. لوازم الکترونیک می‌توانند سیگنال روتر را دچار اختلال کنند و سیگنال را تحت تاثیر منفی خود قرار دهند.

آنتن

نکته چهارم این است که دو آنتن مودم روتر را تنظیم کنید. حتما اطمینان حاصل کنید که یکی از آنتن‌ها افقی و دیگری عمودی قرار گرفته باشد. در این صورت است که شما بهترین شانس را خواهید داشت که در تمام دستگاه‌های متصل به اینترنت سرعت بالایی را تجربه کنید.

 از آخرین تکنولوژی های وای فای استفاده کنید

یکی از بهترین روش ها برای اطمینان از سرعت بالا و همچنین قابلیت اعتماد یک روتر وای فای این است که از آخرین آپدیت های نرم افزاری و سخت افزاری موجود استفاده کنیم. بعنوان مثال تکنولوژی وایرلس N از سرعت خوبی برخوردار است اما باید این را هم در نظر بگیریم که برای استفاده از بیشترین سرعت ممکن، باید هم روتر و هم کامپیوتر یا موبایل از یک نوع تکنولوژی وای فای استفاده کنند. معمولا استاندارد شبکه بیان می کند که هرگاه دو تکنولوژی متفاوت بخواهند با یکدیگر ارتباط شبکه ای ایجاد کنند، سرعت ارتباط مطابق با تکنولوژی ای تنظیم می گردد که از سرعت پایین تری برخوردار باشد. این عمل به این دلیل است که داده های ارسالی دچار تخریب و تصادم و یا سرریز شدن بافر نگردند.

 افزایش سرعت وای فای از طریق هک مودم

یکی از راه های افزایش سرعت وای فای ، هک کردن مودم خود و افزایش کارایی آن توسط میان افزار (فرمویر) DD-WRT می باشد. البته این روش برای مودم ها خطرناک است و ممکن است باعث صدمه دیدن آن ها بشود. اما خوشبختانه اکثر مودم های امروزی توانایی بوست ۷۰ درصدی را دارند.

 تغییر قدرت سیگنال به ۵ گیگاهرتز

اگر هیچکدام از راهکار های فوق کارآمد نبود می توان با رفتن به تنظیمات مودم و تغییر قدرت مودم از ۲.۵ گیگاهرتز به ۵ گیگاهرتز باعث افزایش قدرت سیگنال گردید که این امر نیز خود سبب افزایش سرعت وای فای خواهد گردید.

 استفاده از تکرارکننده ها

افزایش سرعت وای فای

اگر همچنان مشکل کمبود قدرت سیگنال ها را دارید، بهتر است در میانه فاصله خود با روتر، از یک ریپیتر یا تکرار کننده استفاده نمایید. با استفاده از این دستگاه ها که هزینه چندانی ندارند، می توان قدرت سیگنال مودم را تقویت نموده و در نتیجه باعث افزایش سرعت وای فای گردید.

 استفاده از ابزار اضافی برای افزایش سرعت وای فای

یکی از روش های افزایش قدرت سیگنال و در پی آن افزایش سرعت وای فای ، استفاده از روش های فیزیکی می باشد. در این روش با استفاده از یک فویل رسانا که به آنتن وای فای اضافه می گردد، طبق شکل نشان داده شده، می توان قدرت سیگنال وای فای را تا حد زیادی افزایش داد که این خود باعث افزایش سرعت وای فای خواهد گردید.

افزایش سرعت وای فای

استفاده از دو عدد بطری نوشابه آلومینیومی برای افزایش سرعت وای فای

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار