چاپ کد خبر: 30782
5 تیر 1399

بحران بزرگ کرونایی در انتظار ساکنین جهرم/آمار ۵ تیر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم از افزایش آمار مبتلایان به بیماری ‌«کرونا» به مرز یک هزار نفر در این شهرستان خبر داد و گفت: این روزها در اتفاقی بی سابقه، ۵۰ درصد نمونه های ارسالی به آزمایشگاه تشخیص کووید ۱۹، مثبت می شود.

کرونا 3

به گزارش اول فارس ، «محمد رحمانیان»، امروز (پنجشنبه ۵ تیر) در جمع خبرنگاران گفت: افزایش بیسابقه تعداد مبتلایان در روزهای اخیر، جهرم را در شرایطی بسیار حساس قرار داده که در صورت بی توجهی، یک بحران بزرگ گریبانگیرمان می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه این روزها در اتفاقی بی سابقه، ۵۰ درصد نمونه های ارسالی به آزمایشگاه تشخیص کووید ۱۹، مثبت می شود، افزود:‌در حالی که اکثر مبتلایان دارای علائم بالینی هستند؛ امروز آمار مبتلایان به مرز یک هزار نفر رسیده است.  

وی با اشاره به اینکه هم اکنون با افزایشی چشمگیر، ۳۳ بیمار مثبت قطعی در بیمارستان پیمانیه بستری هستند که حال ۴ بیمار وخیم گزارش شده است، بیان کرد:  این چهار بیمار در آی سی یو تحت مراقبت های ویژه قرار داشته و توسط دستگاه تهویه مصنوعی، تنفس می کنند. 

 رحمانیان با اشاره به اینکه یکی از این بیماران یک آقای ۵۳ ساله است که بدون هیچگونه بیماری زمینه ای خاصی به کرونا مبتلا شده است، خاطرنشان کرد: سه آقای دیگر ۶۱، ۸۲ و ۸۵ ساله که با سابقه بیماری به کرونا مبتلا شده اند.

وی با اشاره به اینکه سن مبتلایان جدید نشان می دهد، رفتار ویروس تغییر کرده و ما را با شرایط خطرناکتری مواجه کرده است، تصریح کرد: از مردم تقاضا داریم هنگام خروج از منزل حتما بایستی از ماسک استفاده کنند.

به کانال اول فارس در واتساپ بپیوندید

%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE

 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار