چاپ کد خبر: 7186
22 اردیبهشت 1398
از دیار کهن فهلیان ممسنی استان فارس

بدعتی زیبا از معلمی آگاه در ممسنی

n83311056 73022189

این معلم آگاه که پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه شیراز در کسوت معلم سپاه دانش خدمت مقدس سربازی خود را ادامه داد پس از اتمام خدمت به استخدام آموزش و پرورش درآمد و در منطقه ای محروم و سخت گذر یعنی شهرستان بویراحمد به تدریس دانش آموزان تشنه علم و آگاهی مشغول شد.
واژه سترگ کریم که برخلاف ریشه عربی آن واژه ای دیر آشنا در سپهر ادبیات ایران زمین است بار معنایی ادبی ژرف و سنگینی دارد که در قاموس بخشش و سخاوت به همنوعان تجلی می یابد که این بار کریم معلم آگاه قصه ما به شکل بدعت زیبایی در دنیایی که اخلاقیات به سخره گرفته می شود، آن را جامه عمل پوشاند .
به گفته بانو ‘ اختر فرید ‘همسر این معلم آگاه ، کریم ۱۳سال پیش یعنی در سال ۱۳۸۵با آن اندیشه والای انسانی که داشت اقدام به تکمیل فرم داوطلبانه اهدای جسد خود پس از مرگ به دانشگاه علوم پزشکی کرده بود تا در خدمت علم و آموزش دانشجویان پزشکی مورد استفاده قرار گیرد.
پس از مرگ هم خانواده فرهنگی و بستگان این معلم وارسته و خستگی ناپذیر وصیت و تعهد ایشان را پاس داشتند و نسبت به آن عمل کردند.
البته ناگفته نماند که این معلم آگاه که به ورزش در رشته کوهنوردی هم علاقه وافری داشت در زمان حیات گرانمایه اش موفق به تشکیل یک گروه ۲۰۰نفری از علاقمندان به این ورزش در استانهای جنوبی شده بود و بیش از ۵۰بار به قله های مختلف صعود کرده بود.
در حقیقت باید گفت که کریم با این بدعت ستودنی و زیبای خودش نشان داد که حرفه معلمی را آگاهانه انتخاب کرده بود ، زیرا در ادامه ۳۰سال خدمت صادقانه در عرصه علم آموزی پس از مرگ نیز جسدش را برای آموزش دانش پزشکی هدیه داد و در حقیقت اوج خدمت به همنوعان را با این اقدام نیک و سخاوتمندانه خود به نمایش گذاشت و باید به روح بزرگ چنین انسانهای بزرگی درود فرست و آفرین گفت.
در بخشی از وصیت نامه این معلم آگاه آمده است : ‘اینجانب کریم هاشمی در صحت و سلامت با قصد و اختیار حاضر گردیدم و بصورت داوطلبانه اجازه می دهم که بعد از مرگ جسد اینجانب در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرارگیرد که در جهت امر آموزش دانشجویان پزشکی در حد ضرورت پزشکی بصورت کامل و مشروع از آن استفاده شود. و از نظر اینجانب هیچگونه منعی ندارد دانشگاه خود مجاز است به هر طریق که صلاح بداند باقطعات و جسد رفتار نماید و بدینوسیله جسد خود را به دانشگاه علوم پزشکی اهدا نمودم.’
این معلم آگاه که در سال ۱۳۲۹دیده به جهان گشوده بود در اردیبهشت ماه ۹۸در ماهی که مزین به روز و هفته معلم است دیده از جهان فروبست . یادش گرامی و راهش پررهرو باد.” بهنام احمدی/ایرنا”

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار