چاپ کد خبر: 4877
4 اسفند 1397

برداشت ۳۰۰ میلیون شاخه گل نرگس در فارس

امسال ۳۰۰ میلیون شاخه گل نرگس در استان فارس برداشت شد.

برداشت ۳۰۰ میلیون شاخه گل نرگس در فارس
به گزارش اول فارس، کارشناس مسئول گل و گیاه زینتی و قارچ خوراکی جهاد کشاورزی فارس گفت: ۵۲۰ هکتار نرگس زار در فارس به صورت دیم و آبی وجود دارد  و امسال ۳۰۰ میلیون شاخه گل از آن ها برداشت و روانه بازار شد.
طاهری افزود: سازگاری با شرایط اقلیمی، مقاومت نسبت به کم آبی، زیبایی و عطر و بوی خاص، پرورش در فضای باز و اقتصادی بودن از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که سبب شده کشاورزان استان به کشت گل نرگس رغبت نشان دهند.
وی با بیان اینکه گل‌دهی نرگس زار‌ها همه ساله از دی آغاز و تا نیمه اسفند ادامه دارد، افزود: امسال هر کیلوگرم گل نرگس از۴۰ تا ۱۵۰  هزار تومان به فروش رسید.
کارشناس مسئول گل و گیاه زینتی و قارچ خوراکی جهاد کشاورزی فارس، گونه‌های نرگس استان را شامل شش پر، شهلا، پرپر، هزارپر، شیپوری و شیراز اعلام و تصریح کرد: شهرستان‌های شیراز، لار، اقلید، کازرون، ممسنی، رستم، مهر، فراشنبد و جهرم تولید کنندگان عمده این گل در استان هستند.
طاهری اظهارداشت: شهرستان‌های جهرم با ۳۰۰ و کازرون با ۱۷۰ هکتار عمده ترین تولید کننده گل نرگس استان هستند.
کارشناس مسئول گل و گیاه زینتی و قارچ خوراکی جهاد کشاورزی فارس افزود: گل نرگس فارس به لحاظ داشتن مرغوبیت بالا، زیبایی و طراوت، بوی مطبوع و ماندگاری بعد از برداشت، علاوه بر ارسال به سایر استان‌ها به کشور عراق هم صادر می‌شود.
ارتفاع این گیاه پیازدار بین ۳۰ تا ۴۵ سانتی متری با گل‌برگ‌های ۳ تا ۸ تایی است.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار