چاپ کد خبر: 14670
13 مهر 1398

برنامه‌ریزی برای محرومیت زدایی از کم جمعیت ترین شهرستان فارس

فرماندار:‌عزم جدی برای محرومیت زدایی از شهرستان پاسارگاد هست

صادق فلاحی فرماندار شهرستان پاسارگاد گفت: به‌رغم وجود ظرفیت‌های متعدد در حوزه‌های مختلف این شهرستان، غبار محرومیت بر آن حاکم است که عزم جدی برای برداشتن این غبار محرومیت وجود دارد و برنامه‌ریزی لازم برای توسعه شهرستان پاسارگاد صورت گرفته است.

به گزارش اول فارس ، صادق فلاحی افزود: شهرستان پاسارگاد شاید از باب جمعیت، شهرستان‌ کوچک استان فارس باشد اما ظرفیت‌های موجود در این شهرستان به تنهایی با ظرفیت‌های چندین شهرستان برابری می‌کند.
فرماندار شهرستان پاسارگاد ادامه داد: این شهرستان ظرفیت‌های عظیمی در حوزه کشاورزی، صنعت، گردشگری با برند مجموعه میراث جهانی پاسارگاد، نیروی انسانی مستعد، راه مواصلاتی شمال به جنوب، آب و هوای بسیار مناسب دارد که همه این ظرفیت‌ها، شاخص‌ها و مولفه‌های توسعه است.
نماینده عالی دولت در شهرستان پاسارگاد گفت: ظرفیت‌های موجود در این شهرستان کمتر در شهرستان‌های دیگر مشاهده می‌شود لذا با توجه به این ظرفیت در پاسارگاد به دنبال برنامه‌مداری و برنامه‌محوری هستیم که به روند توسعه شهرستان شتاب بخشد.
فلاحی افزود: در کمتر از سه ماه گذشته که به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان پاسارگاد منصوب شده‌ام ۱۵ مدیرکل استانی و سه مدیر ملی به شهرستان سفر کردند و مسایل و مشکلات این شهرستان احصا شده تا مسیر حل آن دنبال شود.

وی پاسارگاد را شهرستان گردشگری نجومی ایران دانست و گفت: شهرستان پاسارگاد در مسابقات نجوم ماه‌ گذشته مقام نخست کشوری را به خود اختصاص داد که تهران و اصفهان رتبه‌های بعدی این مسابقات را به خود اختصاص دادند.
فرماندار پاسارگاد گفت: اصفهان با ۵۰ تلسکوپ فوق پیشرفته مقام سوم مسابقات نجوم ماه گذشته شد اما پاسارگاد با یک تلسکوپ متوسط رتبه اول این مسابقات را کسب کرد که این نشان دهنده وجود ظرفیت‌های عظیم در این شهرستان است.
فلاحی افزود: بر اساس قطعنامه‌ای که سال ۱۹۹۹ میلادی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد تصویب شد هر سال از چهار تا ۱۰ اکتبر (۱۳ تا ۱۹ مهر) هفته جهانی فضا نامگذار شده است که به همین مناسبت همایش نجوم را در این شهرستان برگزار خواهیم کرد.
سعادت شهر مرکز شهرستان پاسارگاد در ۱۱۰ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار