چاپ کد خبر: 18724
27 آذر 1398

بررسی اعتراض داوطلبان از ۲۸ آذر آغاز خواهد شد/استاندار فارس با اقتدار آماده برگزاری انتخابات

معاون سیاسی استانداری فارس

 رئیس ستاد انتخابات فارس با بیان اینکه هنوز فضای انتخاباتی در سطح استان شکل نگرفته و معمولا یکی دو ماه قبل از هر انتخاباتی تنور فعالیت‌های انتخاباتی گرم می‌شود، تاکید کرد که انتخابات پر شوری در اسفندماه خواهیم داشت.

سید احمد احمدی‌زاده  با اشاره به پایان فرآیند رسیدگی به تعیین صلاحیت کاندیداهای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هیئت اجرایی حوزه‌های انتخابیه، گفت: به مدت یک روز هیئت اجرایی به دواطلبانی که صلاحیت آنها احراز نشده یا مشکلی در بررسی صلاحیت آنان وجود دارد، اطلاع رسانی خواهد کرد.

او با بیان اینکه فرآیند نظارت و بررسی اعتراض احتمالی داوطلبان از روز پنجشنبه ٢٨ آذر به مدت ۴ روز آغاز خواهد شد، افزود: مراحل تعیین و رد صلاحیتها تا چند روز پیش از اخذ رأی ادامه دارد.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس با اشاره به اینکه داوطلبانی که به نظر هیئت اجرایی اعتراض دارند باید به هیئت نظارت مرکز استان مراجعه کنند، گفت: روزانه گزارش‌هایی مبنی بر تخلف‌های تبلیغاتی داوطلبانی که ثبت نام کرده‌اند، گزارش می‌شود، اما تخلفاتی که محرز باشد به ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی، هیئت بازرسی، هیئت نظارت و هیئت اجرایی اعلام می‌شود.

معاون استانداری فارس با بیان اینکه تعداد تخلفات گزارش شده زیاد است، گفت: اگر موارد گزارش شده مصداق تخلف باشد، برخورد قانونی انجام خواهد شد.

به گفته رئیس ستاد انتخابات فارس، بیش از سه میلیون در استان و حدود یک میلیون و ٢٠٠ هزار نفر در حوزه انتخابیه شهرستانهای شیراز و زرقان واجد شرایط رأی هستند.

احمدی‌زاده که معتقد است با رشد نزدیک به ۴٠ درصدی تعداد کاندیداها، انتظار گرم شدن تنور انتخابات و مشارکت بالا وجود دارد، گفت: البته باید منتظر تایید صلاحیت‌ها بمانیم.

او همچنین از رسانه‌ها خواست تا از انتشار اخبار ناامید کننده پرهیز کنند و گفت: دشمن در حال سیاه نمایی است پس در درون کشور باید مباحث مربوط به نشاط اجتماعی، امید و امیدواری را ترویج کنیم و نیمه پر لیوان را ببینیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس همچنین در واکنش به انتشار خبری مبنی بر برکناری استاندار فارس که طی روزهای اخیر توسط یکی از خبرگزاری‌ها در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، گفت: این مطلب کذب است.

احمدی‌زاده تاکید کرد: ما به دنبال رفع مشکلات مردم هستیم و نمی‌خواهیم وقت مجموعه مدیریتی استان را به مسائلی که پایه و اساسی ندارد معطوف کنیم.

او مجددا با تاکید بر اینکه موضوع برکناری استاندار فارس شایعه‌ای بیش نیست و دکتر رحیمی محکم و استوار با تیم همراه در حال خدمت هستند، گفت: عملکرد ایشان گواه آنست که دکتر رحیمی یکی از موفق‌ترین استانداران کشور است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: البته بخشی از طرح چنین ادعاهای کذب به فضای انتخاباتی هم بر می‌گردد اما ارزشی ندارد که فکر و ذکر مسئولان درگیر چنین موضوعاتی بی پایه‌ای شود.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار