چاپ کد خبر: 7036
19 اردیبهشت 1398
بمنظور ارتقاء جایگاه در تراز بین المللی

برگزاری کلاس درس مشترک دانشگاه شیراز و دانشگاه درسدن آلمان

n83308057 73016846

به گزارش اول فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه شیراز، عضو هیات علمی بخش مدیریت و برنامه ریزی آموزشی و هماهنگ کننده تیم مجازی این دانشگاه اظهار داشت: هدف از برگزاری این کلاس، ترویج دیپلماسی علم و فناوری، توسعه هم افزایی و همکاری های بین المللی دانشگاه شیراز با دانشگاه های برجسته جهان و ادامه توسعه تعامل خلاقانه علمی مشترک با دانشگاه صنعتی درسدن آلمان است.
قاسم سلیمی افزود: این دوره با شرکت ۱۵دانشجوی مقطع دکتری و کارشناسی ارشد از دانشگاه شیراز و ۱۵ دانشجوی تحصیلات تکمیلی از دانشگاه صنعتی درسدن آلمان برگزار شده است.
وی بیان کرد: مدیریت تدریس این دوره بر عهده پروفسور اریک شوپ، استاد و صاحب کرسی مدیریت و انفورماتیک دانشگاه صنعتی درسدن است و تا پایان نیمسال دوم تحصیلی سال جاری ادامه دارد.
سلیمی ادامه داد: محتوای درسی این دوره که به صورت مجازی و آنلاین (برخط) است از قبل ضبط شده و همزمان ارایه می شود.
این استاد دانشگاه شیراز گفت: بر اساس برنامه ریزی آموزشی صورت گرفته در طول برگزاری این دوره، دانشجویان در قالب گروه های پنج تا شش نفره (مشترک) از هر ۲ دانشگاه تعیین می شوند.
سلیمی افزود: در انتهای این دوره و در پایان نیمسال دوم تحصیلی سال جاری، با حمایت مالی موسسه DAAD و دانشگاه درسدن، تیم ایرانی به نمایندگی دانشگاه شیراز برای ارایه دستاوردها و تعامل رو در رو با تیم های مجازی بین المللی و کسب تجارب بیشتر در یک سفر ۱۰ روزه عازم آلمان و دانشگاه صنعتی درسدن می شود.
بنا به این گزارش مدیریت برگزاری این دوره در ایران به نمایندگی دانشگاه شیراز بر عهده قاسم سلیمی، مدیر پروژه ارتقای جایگاه دانشگاه شیراز در تراز بین المللی است.
همچنین در دانشگاه صنعتی درسدن آلمان نیز این دوره آموزشی با همکاری پروفسور اریک شوپ و سید علی اکبر صفوی استاد دانشگاه شیراز که طراح نخستین دانشگاه مجازی ایران است و برای فرصت مطالعاتی در درسدن بسر می برد، برگزار می شود.
دانشگاه شیراز که قبل از انقلاب پهلوی نام داشت در سال ۱۳۲۵ خورشیدی تاسیس شد. این دانشگاه هم اینک با داشتن بیش از ۱۷هزار دانشجو در ۷۵ رشته تحصیلی و بیش از ۳۵۰ رشته – گرایش در قالب ۱۵ دانشکده یکی از دانشگاه های برتر ایران است.
دانشگاه درسدن آلمان که در سال ۱۸۲۸میلادی تاسیس شد و از سال ۱۹۶۱تا کنون با نام دانشگاه صنعتی درسدن فعالیت می کند، یک مرکز علمی تحقیقاتی است و در زمره ۱۰ دانشگاه بزرگ آلمان به شمار می آید.
این دانشگاه حدود ۳۵ هزار دانشجو دارد که حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر از آنها را دانشجویان بین المللی از اروپا، آسیا و آمریکا تشکیل می دهند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار