چاپ کد خبر: 2081
6 آذر 1397

بهرام پارسایی : گزارش آلودگی هوا در کمیسیون اصل ۹۰ تصویب و به هیأت رئیسه ارسال شد

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: گزارش کمیسیون اصل ۹۰ در رابطه با آلودگی هوا در جلسه امروز تصویب و با ارائه ۱۹ پیشنهاد برای قرائت در صحن مجلس به هیأت رئیسه ارسال شد.

گزارش آلودگی هوا در کمیسیون اصل ۹۰ تصویب و به هیأت رئیسه ارسال شد

به گزارش اول فارس ، بهرام پارسایی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به نشست امروز کمسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: در جلسه امروز گزارش کمیسیون در رابطه با آلودگی هوا قرائت و بررسی شد و به تصویب اعضای کمسیون رسید و برای قرائت در صحن علنی مجلس به هیأت رئیسه ارسال شد.

وی افزود: در این گزارش نتیجه اقدامات دستگاه‌های مسئول در رابطه با مبارزه با آلودگی هوا و اجرای مصوبات هیأت دولت و قوانین مصوب مجلس در این رابطه مورد ارزیابی قرار گرفت و حدود ۱۹ پیشنهاد در این باره توسط کمیسیون به دستگاه‌های مربوطه ارائه شده است که اکثر این پیشنهادات جنبه تکلیفی دارد و باید دستگاه مربوطه نتیجه کار را به کمیسیون اصل ۹۰ گزارش کند.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت: بر اساس این گزارش در رابطه با مبارزه با آلودگی هوا یکسری تکالیف به ویژه در مصوبات دولت برای دستگاه‌ها مشخص شده بود که وقتی به وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مربوطه این مصوبات ابلاغ شده بود، این دستگاه‌ها اعلام کرده بودند توان انجام این کار را به خاطر یا نبود بودجه و یا نداشتن زیرساخت‌های لازم ندارند.

پارسایی در پایان خاطرنشان کرد: از جمله این مصوبات می‌توان به مصوبه مربوط به تجهیز و نصب فیلتر روی اتوبوس‌های مربوط به حمل و نقل عمومی در تهران و ایجاد این تکلیف برای سازمان شهرداری‌ها در وزارت کشور اشاره کرد که امکان اجرای آن وجود نداشت.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار