چاپ کد خبر: 4312
19 بهمن 1397

بهره‌برداری از یک ایستگاه آتش نشانی در شیراز

به گزارش اول فارس به نقل از ایسنا ، شهردار شیراز پنجشنبه ۱۸ بهمن در آیین افتتاح ایستگاه ۲۱ آتش نشانی شهرک سعدی گفت: با هدف ارتقاء سطح ایمنی شهر و شهروندان در سال آتی ۲ ایستگاه آتش نشانی واقع در بولوار حسینی الهاشمی و گویم در غرب شیراز افتتاح خواهد شد .

حیدر اسکندرپور با بیان اینکه در حال حاضر مجموعه آتش نشانی تا رسیدن به استانداردها فاصله دارد، افزود: ایجاد یک ایستگاه آتش نشانی مجهز با توجه به نرخ بالای خرید تجهیزات و تملک زمین حدود ۲۰ میلیارد تومان هزینه در بردارد .

71645

شهردار شیراز ضمن تشکر از فداکاری و ایثارگری آتش نشانان در عملیات های امداد و نجات شهروندان اضافه کرد: با حضور مهندس قانع مدیر جوان و خوش فکر سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی، این مجموعه روزهای خوبی را پیش رو خواهد داشت .

ابراهیم صبوری نایب رییس شورای اسلامی شهر شیراز نیز با بیان اینکه احداث ایستگاه ۲۱ آتش نشانی شهرک سعدی ضروری بود، گفت: با توجه به قرار گیری این ایستگاه در ابتدای محور شیراز – خرامه شاهد امداد رسانی هر چه سریعتر به تصادفات جاده ای و حفظ هر چه بیشتر جان شهروندان خواهیم بود .

صبوری با اشاره به لزوم تسهیل دسترسی شهروندان به آرامستان بهشت احمدی خواستار بازگشایی محور دروازه قرآن – سعدی و بهبود وضعیت تونل سعدی شد .

محمدرضا محمدحسن پور معاون خدمات شهری شهرداری شیراز نیز در آیین افتتاح ایستگاه ۲۱ آتش نشانی شهرک سعدی گفت: این ایستگاه با رعایت استانداردها و امکانات لازم  در زمینی به مساحت دو هزار و ۵۰۰ متر ایجاد شده است.

محمدحسن پور با بیان اینکه مجموعه مدیریت شهری به دنبال ایجاد تحول جدی در حوزه خدمات شهری علی الخصوص ایمنی و اتش نشانی است، افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده در ۵ سال آتی باید ۱۷ ایستگاه دیگر به مجموعه آتش نشانی اضافه شود و برخی از ایستگاه های قدیمی نیز تجدید بنا شوند .

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز اضافه کرد: در سال ۹۸ دو ایستگاه آتش نشانی واقع در حسینی الهاشمی و گویم افتتاح می شود. همچنین طراحی ایستگاه آتش نشانی بلوار مدرس به اتمام رسیده است و در سال آتی کلنگ آن به زمین زده خواهد شد .

وی با تاکید بر لزوم ارتقا و به روز رسانی تجهیزات ایستگاه ها افزود: بالا رفتن ناگهانی نرخ ارز و تحریم ها روند ساخت تجهیزات را با مشکل روبرو می کند به عنوان مثال قیمت بالابر طی چند ماه از ۴ میلیارد به ۲۴ میلیارد رسیده است .

محمدحسن پور آگاهی، اطلاع رسانی و آموزش به شهروندان را پیش زمینه کاهش تعداد حوادث دانست و گفت: در ۶ ماهه نخست امسال بیش از ۱۰ هزار عملیات امداد، نجات و اطفا حریق در سطح شیراز توسط مجموعه آتش نشانی انجام شده است و این میزان با آموزش چهر به چهره، برگزاری دوره های آموزشی، فرهنگسازی و … در ۶ ماهه دوم بیش از ۵۰ درصد بسیار کاهش یافته است .

محمدهادی قانع رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز نیز در این آیین خاطرنشان کرد: احداث ایستگاه آتش نشانی شهرک سعدی به علت تراکم بالای جمعیتی منطقه، بافت فرسوده، تصادفات جاده شیراز – خرامه ضروری بود و هم اکنون با افتتاح این ایستگاه، آتش نشانان در کمتر از ۳ دقیقه می توانند به محل حادثه برسند .

مهندس قانع اضافه کرد: سال آینده انقلابی در تجدید بنای ایستگاه های آتش نشانی قدیمی خواهیم داشت و پنج ایستگاه قدیمی تجدید بنا می شوند .

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با اعلام خبر برگزاری جشنواره «شهر ایمن» افزود: به منظور فرهنگسازی و آموزش شهروندان و در راستای تحقق شعار «شیراز، شهر ایمن» اقدام به برگزاری این جشنواره کرده ایم و اختتامیه آن در اسفندماه برگزار خواهد شد .

براساس این گزارش ایستگاه ۲۱ آتش نشانی شهرک سعدی با هدف ارتقای سطح ایمنی در محدوده شهرک سعدی و جاده شیراز – خرامه به مناسبت دهه مبارک فجر افتتاح شد .

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار