چاپ کد خبر: 9599
14 تیر 1398
طی یک نامه سرگشاده

بیانیه امام جمعه لارستان خطاب به رئیس جمهور

امام جمعه لار طی بیانیه ای خطاب به رئیس جمهور کشورمان خواستار تخصیص بودجه مناسب جهت تکمیل دوبانده نمودن پروژه راه جهرم- لار و لار-بندرعباس شد. به گزارش اول فارس  در بیانیه سید مختار موسوی خرم امام جمعه لارستان خطاب به دکتر روحانی آمده است:

%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85 %D8%AC%D9%85%D8%B9%D9%87 %D9%84%D8%A7%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86

جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر روحانی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

سخن را با یک مقدمه آغاز می کنم

همانگونه که مستحضرید منطقه لارستان بزرگ محل حضور «عالمان فرهیخته و مجاهد، همچون مرحوم آیت الله العظمی سید عبدالحسین موسوی لاری ( ره) » و مردمی انقلابی ، ولایتمدار و ارادتمند به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و خاستگاه تشکیل حکومت اسلامی به زعامت آن عالم مجاهد و انقلابی بوده است.

پس از انقلاب نیز این مردم، همواره با حضور حماسی و توأم با بصیرت، آن مسیر عزت را با حمایت و اطاعت از حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مد ظله العالی) ادامه داده اند. از ویژگی های بارز مردم این منطقه ، وحدت مثال زدنی مذاهب مختلف اسلامی شیعه و سنی در کنار یکدیگر و حضور خیرین نیک اندیش با شهرت ملی که در موضوعات مختلف فرهنگی، عمرانی، درمانی و… خدمات ارزشمندی را به نظام اسلامی و هم وطنان عزیز داشته اند و این را افتخار خود می دانند، می باشد.

اما علی رغم مطالب ذکر شده و ظرفیت های بالقوه در این منطقه ی مهم و حساس رشد و پیشرفت متناسب با آن سابقه درخشان، صورت نگرفته است چرا که برخی از زیرساخت ها و عوامل پیشرفت و توسعه مانند راه های مواصلاتی استاندارد سازی نشده و همچنان جاده های دوطرفه قدیم به عنوان جاده ترانزیتی و مسافرتی استفاده می شود .

«جاده شهرستان لارستان به جهرم و بندرعباس» تنها بخشی از جاده ها و محورهای حادثه ساز لارستان هستند. بدیهی است که به خاطر نبود استانداردهای لازم، این مسیر به قتلگاه مسافران تبدیل شده است.

این در حالی است که هر سال بازسازی، بهسازی و افزایش ایمنی جاده های حادثه خیز این منطقه به تأخیر می افتد؛ در تاریخ « » ۹۸/۳/۲۴در سانحه دلخراش کامیون حامل سوخت و خودروی در حال عبور در مسیر جهرم به لارستان (در گردنه بریز) منجر به «آتش سوزی و جان باختن ۵تن» از اهالی گردید.

در سانحه ای دیگر در فاصله ۱۰۰۰متری با سانحه قبلی در تاریخ « » ۹۸/۴/۱۰بین دو وسیله نقلیه سواری چهار تن از اعضای یک خانواده (زوجین، فرزند نوجوان، جنین در حمل) و (راننده خودرو مقابل) در دم جان سپردند و شش تن نیز مصدوم گردیدند وقوع دو حادثه دلخراش در کمتر از یک ماه موجی از غم و اندوه را در منطقه ایجاد و موجب تحریک عواطف و احساسات مردم گردیده است

، لذا مطالبه مردم منطقه از حضرتعالی به عنوان رئیس جمهور این است که با اختصاص بودجه کافی و صدور دستورات لازم “جهت استاندارد سازی جاده جهرم – لارستان -بندرعباس و ایجاد خط پروازی لارستان به شیراز و بالعکس» ضمن تسکین آلام خانواده  های مصیبت دیده از تکرار حوادث مشابه جلوگیری و زمینه برای توسعه و پیشرفت شهرستان لارستان فراهم گردد .

والسلام علیکم ورحمت الله و برکاته

سید مختار موسوی خرم امام جمعه لارستان

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار